ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2011 13:10


I helgen ska vår stora pojke på sitt första barnkalas. Hemma hos bästa kompisen Edwin såklart, han fyllde 4 år här om veckan. Man inser att han är stor pojke nu när han ska fara iväg på kalas.


 



Snart börjar det dra ihop sig för Lukas att fylla år, det går så fort så det är snart dags at börja planera kalas för honom också. Skulle vara kul att baka någon riktigt fin och rolig tårta att bjuda på, och fiskedamm osv. Ska bli kul att planera och fixa!


Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2011 21:40


Tänk att man aldrig någonsin kan vara riktigt nöjd.

Nu vill jag vara blond igen!


 


Fast är det inte så att det blonda tillhör sommaren och det mörka tillhör hösten/vintern? Jag kan ju intala mig det i alla fall... Dock togs denna bild för exakt ett år sedan, så alltså blont hår och höst..

Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2011 21:08


Sitter just nu och njuter av min dyrbara egentid. Det brukar ju bli sisådär 1 timme om dagen.. Och tro mig, det är så himla skönt, även om det bara handlar om en timme.


Har just kikat på "Ensam mamma söker", som egentligen borde heta "Ensam förälder söker" med tanke på att det är en pappa med i år.

Kunde inte hålla mig förut när vi var på Netto, jag handlade på mig både jordnötsringar och en stor chokladkaka.. Ajabaja på mig, det är inte mycket kvar av godsakerna, det slank ned fort i min redan dallriga buk. Förut när jag var uppe hos Lukas som skulle sova sa han "Mamma, varför luktar det chips i din mun?", nu går det inte att lura ungskrutten längre!


Hollywoodfruarna underhåller mig på tvn i detta nu, M är och spelat innebandy. Snart blir det sängen så att jag orkar med allt kaos i morgon! Blir redan trött bara jag tänker på alla barn/vardags-sysslor, men det är livet!


Någon timme efter Klaras födelse (Klara är den lilla klumpen på mig), "Sista vilan" ser ni på bilden. Livet med två små innehåller inte så mycket sömn. 


Förresten, vad kul med alla tips på julklappar! Tack!

Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2011 15:30


Vad alla handlar/handlat julklappar. Jag vill också! Penki penki tack!

Skulle ju vara jätteskönt att vara ute i så här god tid, och ha det överstökad.

Var tal om en tripp till Ullared, och där kan man ju fynda ordentligt!


Till Klara var tanken att köpa en gåstol, mer än så behövs ju egentligen inte, julklappspappret är roligt så att det räcker. Till Lukas var det prat om lite grejer till hans BRIO-tågbana. Tåls att tänka på!


Vad ska ni handla för julklappar i år? Förslag på grejer som en 3-åring uppskattar och kan ha kul med länge?


Snart dags att ta fram tomtedräkten minsann!    


Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2011 13:47


Vilka mysiga saker! Jag vill inreda barnens rum ordentligt!



   


Samtliga saker finns att köpa på Jollyoom.se!





Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2011 13:26


Idag är vi sömninga hela högen här hemma, minus pappa M som jobbar.

När Lukas var på förskolan i tre timmar som jag och Klara mer eller mindre hela tiden. Vaknade, hämtade Lukas, åt lunch för att sedan sova igen allihopa. Lukas sover fortfarande, Klara sitter och tittar på sina leksaker i babysittern och själv unnade jag mig en bulle!


Kan inte säga annat än att jag längtar till kvällen, just för att jag får sova då! Känner mig som en riktig tröttmössa idag och skulle gärna ligga nedgosad i soffan hela dagen lång. Är det hösten tro?


Mobilbild på Lukas som sover sött i mammas och pappas säng! 

Av Johanna Mokvist - 9 oktober 2011 17:58


Nu har bullarna jag bakade här om dagen kommit till nytta. Vaniljbullar. Jag bakade dem dagen efter kanelbullens dag, så då går det ju inte att göra kanelbullar heller!


M´s föräldrar var alltså här en sväng förut, han fick presenter och vi mumsade på vaniljbullarna och kladdmuffins m grädde. Lukas drog sedan upp sin farfar upp på sitt rum och byggde tågbana, tydligen skulle det likna Logistik centrum. Till slut hamnade vi där uppe allihopa innan de for hemåt till sitt Hulta.


Nu klipper grabbarna gräset, Klara sussar i min famn med napp och snutte. Jag ska ta en dusch så fort damen slår upp sina blå, jag fryser så! Elementen åkte på idag!


 


Nu ska jag fortsätta kika på reprisen av Svenska Hollywodfruar, jösses säger jag bara!

Av Johanna Mokvist - 9 oktober 2011 12:32

Nu intar vi sovposition för en stund innan det plingar på dörren, kidsens farmor och farfar ska våga sig in i bacillhuset i eftermiddag! Bullar och kaffe blir det, pappa M fyllde ju år i torsdags!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards