ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Mokvist - 24 november 2011 13:04

 


"Jag kommer brorsan, jag ska bara ta mig ur den här konstiga stolen...."


Klara den lilla madamen börjar bli allt mer rörlig. I Bumbon trivs hon bra, där ser hon vad vi gör, mycket bättre än i babysittern. Igår när jag lagade mat satt hon i Bumbon med mig på köksbänken (jag vet att man inte ska ha dem på häg höjder men jag har henne alltid under uppsikt!!) och då började hon åla och ha sig i den, det såg nästan ut som att hon försökte klättra ur den :)

Av Johanna Mokvist - 23 november 2011 22:19


STYRKEKRAMAR.. Visst är det ett för härligt ord?

Tidigare har jag "ogillat" ordet, och tyckt att det är lite fåning och att det är ett ord som många tar till för att de inte riktigt vet vad de ska trösta med, men nu börjar jag faktiskt tycka om det. Jag tror att det beror på att jag fått höra ordet av ärliga människor, som jag vet menar det. Så gott folk, det är mitt nya fvoritord! En kram som innehåller styrka att orka med, det är väl för härligt!


Ikväll har vi haft en sådan där omtalad "skrikkväll alá Klara" här hemma, och tro mig, då behöver vi styrkekramar! Ingenting har dugit för henne utan det har bara varit ett enda stort gap här hemma som det har forsat ut en hög stämma ur.. Tur att Lukas inte blir störd så att han kan sova gott i alla fall. När klockan slog 22 gick det att lägga ner Klara i sängen, då var hon som innehållet av ett okokt ägg, helt lös i kroppen. Trött och helt slut med andra ord.


Själv skulle jag ha sovit i samma sekund som hon somnade men jag behöver ha lite tid för mig själv känner jag, om inte annat för att orka med morgondagen med mina vilda kids. Dagen i morgon kommer bli bra, den är fullbokad! =)



Sötaste gaphalsen ever, men som tar kål på sin MAMMA! (Hmm, hon ser rödhåri ut, det är hon inte.)

     

Av Johanna Mokvist - 23 november 2011 07:56


Idag struntar vi i att gå till förskolan, Lukas får vara hemma och mysa med oss istället. Dels regnar det, och om en stund kommer min farmor Gun hit och fikar lite, och henne vill Lukas gärna träffa. Jag tror att alla barn tycker om min farmor, hon har något speciellt!


Annars idag ska vi få besök av Elin och barnen. Vi vuxna ska slurpa i oss chai latte och fika, barnen ska väl förhoppningsvis leka SNÄLLT, i alla fall våra stora busfrön. Jag skulle möjligen gå ned på stan med min mamma en sväng också, till pysselbutiken, men det gör vi bara om det slutar att regna.


Hoppas att alla ni får en bra dag i detta gråa väder!


Två av mina gostroll, igår kväll. 

Av Johanna Mokvist - 22 november 2011 09:57


Godmorgon på er gott folk! Här hemma är vi utvilade (inte..) och glada! Klara sover efter mycket krångel äntligen sin första sovstund för dagen, hon är så himla envis och ska absolut inte sova, fast hon knappt kan hålla sin små blå öppna.


Snart kommr Emmorna hit, de ska hämta sina ljus från partylite. De kom igår, och när jag packade upp dem här och sorterade så luktade det ljuvligt av alla ljusen. Tillbaka till sak, vi ska väl ta en kopp kaffe tillsammans också innan jag ska hämta Lukas på förskolan. Efter lunch sen ska en hel del saker uträttas, jag ska hämta en leksak till Klara, ett blöjpaket till Emelie, eller ja, till lille Vince (som jag ÄNTLIGEN ska få träffa på fredag!) och senare på eftermiddagen är det jobbprat nere på stan.


Ungefär så här kommer min vecka att se ut, fullbokad. I morgon är det lek och fika med Elin och barnen och på torsdag ska vi hem till Mia och Julia. Jag älskar verkligen när det händer så här mycket!!


Här nedan har ni två bilder från igår hemma hos min mamma/mormor. Där är vi också ganska mycket, och det trivs jag med. Igår gick vi Djulö alé. Svettigt må ni tro med syskonvagnen! Jag hann knappt med min mamma och Fia.


 

Kids i mormors soffa!


Galen jycke i köket bakom galler! 

Av Johanna Mokvist - 21 november 2011 10:30


 


Det är en liten Klara som gömmer sig under sin snuttekatt. Där har vi verkligen lyckats ta fram ett "beroende" för henne. Jag tror absolut inte att hon skulle kunna komma till ro utan den över huvudet, och jag tänker inte testa heller.. Lukas hade också snuttefilt (eller har) när han var bebis, och kunde inte sova utan den/dem. Lilla damen är inne på sin 3:e timme med sömn men snart får hon allt vakna för att följa med till förskolan och hämta storebror Lukas!


Lukas 3½ månad med sin snutte lejonet (som fortfarande hänger med). Samma täcke också ser jag! =) 


Efter lunch blir det promenad runt Djulö Alé med mor/mormor och hennes vildar till hundar. Skönt!

Hoppas att Ni får en fin dag också!

Av Johanna Mokvist - 21 november 2011 09:33


.. av min mammaledighet! Jag som har gnällt, klagat och längtat så mycket till att det är M´s tur att vara hemma med barnen börjar faktiskt få lite ångest. Klara är ju så liten fortfarande, och i ett väldigt stort behov av sin mamma fortfarande. Dels ammar jag, och sen är hon otroligt mammig... Blir det plugga av så är det tur att jag endast kommer gå på lektionerna och sedan vara hemma, blir det mycket jobba av så får vi lösa det! Det händer mycket på 1½ månad också. Lukas är det ju inga problem med, han är mycket pappas pojke och struntar i mig, och jag ska inte sticka under stolen med att det blir skönt att överlämna hans trots till M...


Klara blir ju 4 månader idag, tiden har gått fort med henne. Jag tyckte nyss att jag gick omkring och stonkade med min kula i sommarvärmen, men hon är här och hon växer och utvecklas så att det knakar. Fast än så länge är hon verkligen en bebis, hon är inte alls lika tidig i utveckligen som Lukas var i hennes ålder. I veckan ska hon i alla fall få smaka lite potatis, det ska bli mycket spännande att se hennes reaktion, vem vet, kanske får till lika "vackra" bilder som på Lukas när han åt första gången, haha!


Nu ska jag gosa riktigt ordentligt med min bebis, för snart är det pappa M som får göra det i veckorna!


 

Mina två underbara ungar igår när de hjälpte pappa M att laga middag. Efter middagen så badade jag tillsammans med dessa busungar och rätt vad det var så började Klara att "tjuta" av skratt åt storebror, gång på gång! Det lät ljuvligt i mina öron må ni tro.

Av Johanna Mokvist - 20 november 2011 11:29


Beställde just den här gosiga och roliga kaninen till Klara, den är tänkt som en julklapp till vår lilla tös.

Ni som haft eller har bebis vet att när de börjar intressera sig för saker är alltid ettiketer på saker väldigt roliga att snutta/suga på så denna kanin är ju perfekt! Och eftersom jag fått nille på kaniner så passar det ju utmärkt :)


 


En 45 cm lång Thilde-kanin som Klara förhoppningsvis ska tycka om!

Av Johanna Mokvist - 19 november 2011 19:31


Kvällen är här, och snart är det tyst hemma hos oss, i alla fall för en liten stund förhoppningsvis..

Familjen Lagerstedt åkte nyss hem efter kebab och trevligheter. Grabbarna grus busade järnet här, och bråkade en hel del. Den ena är en riktig retsticka och den andra är en liten gnällspik! Spännande att se hur det ska gå när vi åker till sälen senare i vinter och ska bo under samma tak i cirka 1 vecka! haha.


Just ja, vi var ju och bakade pepparkakor förut, och det var mycket trevligt och gott! Det får vi göra om tycker jag.


Klara sover sedan en halvtimme tillbaka, och jag hoppas innerligt att hon fortsätter med det hela kvällen!! Tyvärr är det nog en önskan som inte kommer att gå i uppfyllelse. Lukas är på g och ska somna där uppe. Jag och M tänkte krypa ner i soffan och titta på film så det vore ju skönt om lugnet fick bestå!


Nu gick jag!



 



  

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards