ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under november 2011

Av Johanna Mokvist - 14 november 2011 15:33


Jag och barnen mina är hemma hos min mor. Vi gick hit efter lunch och är kvar än. Vi ska visst få middag här ikväll. Pappa M jobbar länge idag så det passar ju bra.


Min mor är en riktig hejare på att sticka, det tror jag att jag har nämnt förut, och just nu håller hon på och stickar en sak som jag har "beställt", och så småningom ska hon få lära mig att sticka, för visst vore det kul att kunna det!


I morgon tänkte jag ha en liten bakdag hemma, har fått en massa recept här som jag ska ge mig in på. Bra att ha hemma, och sen tänkte jag ta med mig lite ut till Emelie när det nalkas bebisgos med deras lille Vince.

Annars i morgon ska jag och prata jobb, det ska bli mycket spännande att se vad som finns! Chefen där är hur trevlig som helst och det är ju alltid ett stort pluss i kanten! En "dejt" med Emma ska även klämmas in!


Nu ska jag umgås med min mor och sonen. Dotra mi sover på övervåningen för tillfället!


 

En bild utan samband med inlägget, men visst blir det mycket trevligare med en bild!

Och den här bilden får mig att må bra, det är sommar när bilden togs och min lille envisa son ser sådär envist sur ut! :)



Hoppas att ni alla får en bra kväll!



Av Johanna Mokvist - 13 november 2011 21:50


.. för idag är det farsdag! Vi firade pappa M med paket i morse, sen styrde vi bilen mot Hulta och svärföräldrarna där det bjöds på mat, fika och senare tårta. Jag sa när vi kom dit att vi kanske kunde satsa på att komma hem tidigt, men vår lilla tös beslöt sig för att ta en lång sovstund vid tresnåret och vaknade sedan halv sex. Så det fick bli middad där också. Sen höll vi på att inte komma hem, bilen startade inte utav någon anledning.


Sen är det en mycket bra dag av en annan anledning också, min älskade vän fick sin efterlängtade son idag. Det kom ett sms efter lunchtid där hon berättade att han äntligen hade bestämt sig för att komma ut, det var en bild också, och ni må tro att det var en bedårande liten pojke! Nu längtar jag som tusan efter att få höra hur det har gått, men allra mest efter att få se lillpojken och ge mamma Emelie en stor kram!


Nu ska jag gå och dra täcket över huvudet, Klara sover sedan en halvtimme sedan, hon var envis ikväll! Lukas somnade såklart snällt som vanligt.


Denna lilla dam kommer ju bli "stor" nu när det har kommit en liten kompis! 

Av Johanna Mokvist - 12 november 2011 09:31


..SKRATTA! Åh, Klara bjöd på sina allra första skratt idag, två gånger fick vi äran att höra detta ljuva ljudet av bebisskratt. Finns nog inget så underbart som bebisskratt! Jag blev precis varm i hjärtat! <3


Vi skulle köra "hårdträning" med Klara inatt, tanken var att hon skulle sova i sin säng.. Men det sket sig! Jag är så lat, och bekväm så det blev i sängen bredvid mig.. Inatt måste jag sluta upp med det, nu när hon faktiskt är SÅ duktig på att somna själv i sängen.


Till något annat nu. Grabbarna mina är i badhuset, vi tänkte göra som så att jag och M tar varannan lördag som en av oss gör något med bara Lukas, och idag var det M´s tur. Lukas behöver nog få ensamtid med mamma och pappa.

Klara sover i sin säng, det tog 2 minuter för henne att somna när jag lade ner henne, så himla skönt! Själv ska jag göra mig i ordning för sedan blir det en sväng på stan innan vi styr bilen mot familjen Lagerstedt, dags för bus och kebab!


Hoppas att Ni alla får en trevlig helg!


 

Jag kan skratta!

Av Johanna Mokvist - 11 november 2011 21:39


I eftermiddag åkte jag och Klara med Emelie och Leo hem till dem som tänkt.

Vi fikade, pratade och hade det allmänt trevligt om jag själv får säga det. Klara var på otroligt bra humör, och somnade till och med där i sin barnvagnsinsatts. Lilla damen passade också på att inviga deras bebis alla saker! Babyskyddet, vagnen och babysittern, sängen testade hon sist vi var där! ;) Som Emelie sa, nu vet de ju att alla saker är godkända och inte farliga på något vis när hon har testat allt! haha.


När Emelie hade skjutsat hem oss åt vi lite skink&ostpaj innan grabbarna mina åkte och handlade. Nu sover kidsen sedan 1½ timme tillbaka, båda i sina sängar. Klara har vaknat två gånger men nappinstoppning har räckt för att få henne att sova vidare, underbart! Vi sitter i soffan och slöar, men snart väntar nog sängen även för oss.


I morgon väntar badhuset, en sväng på stan och trevligt sällskap av familjen Lagerstedt! Kan ju inte bli annat än en trevlig dag i morgon.


 


Babyskydd och babysitter: Check! En mycket nöjd Klara!, och mer nöjd blir hon när kompisen behagar att titta ut!




Förresten, tack för era tips! Sällan ni faktiskt svarar på något jag undrar/frågar! Mer sånt! Vi får se vad det blir framöver. 

Av Johanna Mokvist - 11 november 2011 13:11


Nu alla NI med smak för inredning! Hjälp mig!


Våran hall måste vara den tråkigaste som finns. Den är bara som en lång korridor och med tråkigt, mörkt golv (med repor i!) och tapeten som vi har precis när man kommer in ska vi då rakt inte tala om men den ska bytas ut i början på nästa år, och likaså ska trappen målas vit!


I vilket fall, precis under trappen är det ju som en liten hörna, och det ser så tomt ut. Vi har ju ingenting i hallen. Vi har funderat på om man antingen ska ha en byrå där under, eller om vi ska ha någon slags myshörna med typ en gungstol och sedan sätta upp någon liten hylla och ha lite böcker där i, som man kan läsa för barnen. Men jag vet inte! Jag vill ju göra det fint också, runt omkring och på väggarna.


HJÄLP mig nu, jag vet att MÅNGA av er har smak för inredning!!



Tråkigaste hörnet på jorden!

Av Johanna Mokvist - 11 november 2011 12:56


Jag har fastnat för kaniner till Klara. Jag ser gärna att hon har gosedjur i form av kaniner, lekersaker, snuttefilt med kaniner på osv. Åhléns har ursöta lampor och bäddset med kaniner på som säkerkligen ska få flytta in i Klaras rum!


Kollektionen heter Stampe (det hette min kanin som jag hade som barn, han var inte snäll :/).


      


 



Vad tycker Ni, blir det för mycket?

Av Johanna Mokvist - 11 november 2011 12:37


I morse när Martin väckte mig var jag som ett grottmonster! Mitt humör var verkligen hemskt, och det tar jag som vanligt ut på den som känner mig allra mest, Martin. Dumma mig! Efter att jag lämnat Lukas på förskolan gick jag och Klara hem och sov i 2 timmar, när vi vaknade hade jag så hemskt ont i huvudet, då slog det mig att jag inte druckit mitt morgonkaffe än, inte bra! Så nu har jag just hällt i mig en kopp, och huvudvärken är som bortblåst!


Klara, vår lilla älskade bebis! Åh som jag älskar den tösen. Hon är verkligen min lilla ögonsten. Det är nu som de där riktiga "älskakänslorna" som jag har för Lukas börjar träda fram för henne också! Kärleken man känner när de är precis nyfödda är mer en beskyddarkärlek, eller hur man ska säga. Nu har damen i fråga äntligen börjat bli en liten person, någon som man får något tillbaka av. Hon har blivit så snäll och go, äntligen känns det som att livet börjar komma i fas igen och små rutiner börjar formas.


Just nu är Lukas hemma hos farmor och farfar, det har blivit lite av en tradition att han åker dit på fredagar och busar. Han älskar att vara där, och det är skönt att bara ha ett barn för några timmar.


Snart kommer Emelie och Leo hit och hämtar Klaras vagga. Hon har aldrig riktigt gillat den, och inte sovit mycket i den alls, så det känns bättre att lägga energi på att få henne att tycka om spjälsängen så får en annan bebis sova i vaggan (Kom ut nu!!). Sen kanske det blir så att jag och Klara följer med dem hem en sväng.


Nej, en kopp kaffe till!


En Mamma och en ganska ny Klara! 

Av Johanna Mokvist - 10 november 2011 15:38


Klara har verkligen ändrats massor på bara någon vecka. Hon är helt plötsligt en ganska glad (oftast) bebis, och nöjd med att "roa" sig själv lite då och då, bara magen är full och hon inte är trött. Hon börjar bli en BEBIS!


Igår kväll testade vi att lägga ner henne i spjälsängen när hon var trött, jag stod och klappade henne lite på rumpan och rätt vad det var så somnade hon. Annars har det varit vagnen som gällt för att få henne att sova. I förmiddags slog jag på stort och lade bara ner henne, utan klapp på rumpan (några ovanor vill vi inte skapa), hon låg där inne och pratade med sin sängmobil under tiden som jag bäddade rent i vår säng och i Lukas säng, jag tyckte det var väldigt tyst i Klaras rum så jag kikade in och där låg lilla fröken och sov! Helt otroligt för att vara henne! Trodde jag aldrig skulle hända.


Nu sover hon där uppe igen, en kortis lär det bli. Jag och Lukas myser i soffan framför Barbapappa. Vi har knappt träffats idag, först förskolan och sen har han lekt hemme hos Edwin i två timmar. Skönt med lite egentid med honom!


Lukas i syrrans säng i somras (innan lillasyster kommit ut)       

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards