ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna Mokvist - 4 juni 2012 07:13


Jag är så glad, i slutet av juni ska barnen på syskonfotografering!! Lukas tog vi bilder på här i Katrineholm hos Per-Arne Rynning, hans bilder blir helt fantastiska, så dit ska vi nog ta Klara också sedan framöver men just syskonfotograferingen vill jag också göra. Hittade Kristin Lundberg som tar helt underbara bilder, titta in på hennes kategori "Nyfödda", så himla vackra bilder. Jag som älskar fotografier OCH bebisar blir helt salig av dessa bilder.


Tanken är att bilderna ska se lite gammeldags ut, med lite shabby som rekvisita (såklart...). Frågan är bara vad mina små ska ha på sig? Vill ha neutrala kläder, men ändå fina. Alla ideér och förslag på rekvisita och klädsel är välkommet :)


Av Johanna Mokvist - 3 juni 2012 09:41


Helgen är här, men alldeles strax är den över. Precis som alla andra helger så försvinner även denna i ett naffs. Allt med denna helg är bra förutom det fasliga regnet som inte vill sluta falla, när man sedan tittar på termometern som visar 5 grader känns det som att hösten är på ett för tidigt besök.


Gårdagen spenderade vi i Hulta hos barnens farmor och farfar, det var väldigt länge sedan jag var där sist, så det var trevligt. Jag följde med svärfar på ett midsommarmöte som de i byn håller i, det bjöds på kaffe och bulle. Om vi någon dag ska "ta över" huset så är det bra om vi vet hur allt tas om hand i den lilla byn.


På kvällen igår när våra småttingar hade somnat myste jag och M ner oss i soffan och tittade på Game of trones medan vi moffade onyttig mat och marängswisch.


Dagen bjuder på fika hemma hos familjen Sandnell på eftermiddagen, men innan det ska jag följa med min mamma till vingåker en sväng. Klara sover för tillfället och Lukas leker hemma hos Edwin. Härlig söndag!


Hoppas att er helg har varit bra, trots det tråkiga vädret!


     

Av Johanna Mokvist - 1 juni 2012 18:23

   


Köpte denna plastmattan för att ha på altanen men det passade sig inte med våra dynor så nu säljer jag den istället. Dum som jag är så tog jag inga mått på den, men den är i en större storlek (kan mäta om intresse finns).


Priset jag har tänkt mig är 100 kronor, eller bud om det är fler intresserade!

Den är helt ny och har inte legat framme, nypriset var mycket mer än det jag begär :)


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards