ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna Mokvist - 15 juni 2012 20:10


Vilken fin dag vi fick till slut, soligt och härligt!

Jag startade dagen med en timmes träning på gymmet, väldigt skönt och kul! Efter lunch gick vi ett banäende och kikade lite på rean, ett förkläde till mig och lite barnkläder fick följa med hem.


Efter stanrundan fick jag rycka in lite snabbt på jobbet, Lukas fick vara hos mormor under tiden och M tog med Klara på en långpromenad.


Kvällen spenderade vi på den soliga altanen med fläskfilé och färskpotatis, det är grejer det. Nu sover barnen, jag och M ska titta på film nu är det tänkt.


Mycket bra dag!


       



I morgon blir det gymmet på morgonen igen, men sen blir det tame sjutton "godisdag" resen av dagen, en onyttig dag i veckan kan man gott unna sig. Vi tänkte också ta oss ner på stan och titta på alla glada studenter, och äta på Mcd ser det ut som. Skönt med en ledig lördag med familjen!



Trevlig helg på er!

Av Johanna Mokvist - 14 juni 2012 15:00


Hujeda mig! I morse efter att jag hade borstat Klarisens tänder sträckte jag mig bakåt för att hänga tillbaka handduken medan hon stod på en pall vid handfatet och höll i sig i handfatet, jag höll i henne lite lätt med ena handen. Vips sa det så ramlar hon, slår huvudet i toalettstolen för att slutligen trilla ner på golvet, allt gick på en sekund, jag hann knappt tänka och hann alltså inte få tag på henne ordentligen förrän hon låg på golvet. Hon var så ledsen, min lilla älskade gumma. Detta var precis innan hon skulle sova så jag satt där uppe med henne och "vakade" så att allt var ok. Hon har i alla fall hållt igång som vanligt, ätit osv så det är nog ingen fara med henne! Men vi får vara observanta på henne idag, eftersom hon slog i bakhuvudet.


Mammahjärtat fick sig en rejäl smäll, och jag känner mig så dum! Mamma lilla flicka.


 

Av Johanna Mokvist - 14 juni 2012 13:00


Hos mormor blir man visst bortskämd med glass var och varannan dag... I förrgårsnatt vaknade jag och M av att Lukas låg och vrålade i sömnen "Jag vill haaaaa eeennnnn glaaaassssstruuuut" samtidigt som han storgrät, haha jag höll på att dö av skratt! Vi får helt enkelt skylla glassdrömmarna på mormodern!


 

Av Johanna Mokvist - 14 juni 2012 11:00


I förrgår fick vår lilla Klaris smaka på mjölk, hon har gjorde det någon gång förut också men igår blev hon helt galen! Ville bara ha mer, mer och mer. Men eftersom hon är för liten för dricka så mycket blev det bara lite, så hon kämpade med det lilla som fanns i glaset. Sötnosan!


 

M har klippt gräset, det är därfär hans händer är lortiga (bäst att skriva det, annars blir det livat i hushållet!).



Efter lite mjölk i magen blir man SÅÅÅÅHÄÄÄÄR go och glad:



   



<3

Av Johanna Mokvist - 13 juni 2012 20:15


Det slår mig ofta att jag är så lyckligt lottad som lever det livet jag gör. Jag har egentligen ingenting att klaga över!


Jag minns att när jag var barn, kanske 10-11 år, att jag ofta var rädd för att jag aldrig skulle få bli mamma. Det har alltid varit en stor dröm, och jag har från den åldern varit orolig över att jag inte skulle få uppleva det. Mest tänkte jag att jag aldrig skulle träffa någon, men också att det kanske var något fel på mig så att jag inte skulla kunna bli gravid.


Jag är glad att det inte blev som jag fasade, utan att jag nu är mamma till två barn som jag älskar från djupet av mitt hjärta. För visst är det väl så, att det största kärleken som finns är just den man har till sina barn, och man vet bara om det när man har barn (man kan ju föreställa sig men aldrig förstå hur stark den är). M, som ju är pappa till mina barn är nog den människa som har ställt upp på mig mest i hela världen, han har funnits med mig i vått och torrt och ställer alltid upp på mig! Det är ju inget som jag sedan tidigare har varit så direkt bortskämd med här i livet.


Det ända jag kan känna är att jag saknar någon som ställer upp på OSS, mig och M med tex barnpassning osv. Som det ser ut nu finns inte den möjligheten, och det är tråkigt, för visst är det skönt att få vara bara ett par ibland utan barn, och både kul och utvecklande för barnen att vara i från mamma och pappa en stund.



Nu blev det babbligt känner jag, det är väl bara små tankar helt enkelt.



   

Av Johanna Mokvist - 13 juni 2012 20:15


Sist jag bloggade ju skrev jag ju om mitt osunda liv, ni vet, godis och bakverk mer eller mindre varje dag! Igår höll jag mig borde från det hela dagen (bra för att vara jag) och hann också med ett träningspass på Hälsogymmet i 1½ timme och det var både kul och skönt. Idag har jag också hållt mig borta från allt som är onyttigt, istället äter jag nyttiga mellanmål, ex kvarg med hallon, eller avocado. På kvällen igår mixade jag ihop en nyttig smoothie med avocado/nötter m.m


Såhär hoppas jag att det förtsätter nu! Mitt första mål är 5 kilo, och där efter yttligare 5 kilo. Sist jag bestämde mig på riktigt lyckades jag gå ner 8 kilo så jag håller tummarna på att det ska fungera lika bra denna gång. Det borde göra det tillsammans med träning, mindre potioner och onyttigt en gång/per vecka.



Jag tar gärna emot nyttiga och bra mellanmålstips, gärna olika röror som man kan äta tillsammans med avocado. Likaså tips på vad man mer kan äta tillsammans med kvarg/kesella. Tyvärr har jag ju inte lyckats börja tycka om keso..




   



I morgon blir det ett träningspass direkt efter jobbet på morgonkvisten!

Av Johanna Mokvist - 13 juni 2012 20:00


I förmiddags efter att M varit ute på en promenad med Klara kom han hem med vinterskor till båda barnen, vinterkängor närmare bestämt. Han gick förbi Skokanonen som tydligen ska läggas ner och därför har 50% på alla skor i butiken. Eftersom det är svårt att veta vad Klara kommer ha för skostorlek i vinter så mätte de hennes fötter och kunde då säga vad hon skulle kunna ha då (hon har tydligen vääääldigt små fossingar precis som jag trott). Till Lukas tog vi bara en storlek större än vad han har nu.


SÅ vill ni shoppa skor, åk dit innan allt försvinner!


Lite kul är det att vi har handlat alla vinterkläder som behövs nu, och allt på rean! Väldigt skönt att ha det färdigt, och det bästa är ju att vi har kommit väldigt billigt undan.



Ungefär sådan som på bilden kommer barnen alltså att ha i vinter. Klaras är pyttesmå!


 

Av Johanna Mokvist - 13 juni 2012 18:00


Har suttit och kikat runt på internet på presenter till vår lilla Klaris som inte fyller ett år om allt för länge. Det finns ju så himla mycket fint och roligt att köpa, vi får se vad det blir helt enkelt av allt det som jag vill ge henne, synd att alla släktingar inte förstår sig på internet och kan köpa något av detta (vi vet ju bäst vad lilla damen skulle uppskatta), som i julas, då fick hon en docka avsedd för barn på tre år av min farfar, hon var då sex månader, haha!


 


Allt kommer från Jabadabado.se förutom draken (den kan öppnas upptill och i den medföljer 60 stycken bollar, det är som ett bollhav med andra ord) som finns att köpa på lekmer.se.

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards