ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 5 augusti 2011 21:31


Jag är helt slut! (Bara så ni vet...)


Barnen och jag kom hem från mormor klockan 9 efter att ha varit där sedan klockan 5. God mat och efterrätt har det bjudits på! Lukas har lekt järnet med sin älskade morbror och Klara har varit ganska snäll bebis (förutom på vägen hem soim bestod av gallskrik!!)


Lukas somnade på två röda när vi kom hem och jag hoppas Klara gör detsamma snarast! M är på yttligare en herrmiddag ikväll, så han ranglar väl hem sent...


       


I morgon är det min tur att fly hushållet för en stund, dock ska ju Klara med mig såklart. Det nalkas tjejmiddag på Rhodos.


Dags för pyjamas och matning av lilldamen!


Av Johanna Mokvist - 5 augusti 2011 08:17


Äntligen är jag icke-gravid och kan börja bränna bort överflödigt fett!

Under graviditeten gick jag upp omkring 15 kg. Och har sedan damen kikade ut blivit av med 10 kg.


Från och med måndag nästa vecka ska både jag och M sluta ed godsaker mitt i veckan, och sen är det morgonpromenader innan frukost om gäller! Någon som ska joina?

Träningen får vänta tills dess att jag varit på efterkontrollen så att jag vet att allt står rätt till i kroppen efter förlossningnen!


Jag saknar verkligen inte att vra gravid! Tycker synd om alla gravida jag stöter på. Tänk att det kan bli så, och att man ändå kommer sakna det om ett halvår eller så!

Av Johanna Mokvist - 5 augusti 2011 07:05


Kvällen igår blev inte som jag hade tänkt mig. Tanken var att jag i lugn och ro skulle titta på en film. Klara ville annat, den lilla damen mer eller mindre skrek hela kvällen, åt en slurk för att sedan fortsätta sitt skrikmaraton. Någon film blev det alltså inte, utan tvn gick på och jag hörde ingenting av det program som visades. Vid halv 10 fick jag tyst på den lilla gaphalsen och vi kunde gå och sova!


Det är inte mycket man får gjort när man är ensam med lilla Klara. Eftersom hon mer eller mindre vill vara i famnen hela tiden... Bärsele har vi, och det fungerar ju skaligt, men det är ju inte som att vara helt fri. Har även fått låna en bärsjal av Mia som vi ska testa i dagarna framöver.


Klara igår kväll. En av de nöjda minutrarna!  




M kom hem sent igår gissar jag på, jag sov som en stock. Vi träffades som hastigast i natt när han hade "bajsblöj-jour" men jag somnade ifrån. Nu är jag och båda barnen nere i vardagsrummet, Lukas vaknade kvart i 7 och kom in med ett skutt till oss. M får sig en välförtjänt sovmorgon och vi ska ta oss en promenad så fort Klara har ätit. Senare i förmiddag ska vi till bvc för vägning av Klara.



Ikväll ska M bort igen, så vem vet, kanske får jag se på film då!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards