ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 13:23


Herregud vilket liv det kan vara på en liten person på 2½ år!!

Efter att vi hämtat 2½-åringen på dagis gick vi till konsum för mamman i huset (jag!) var så sugen på bananer. När vi kommit halvvägs till affären ville 2½-åringen bli buren av mig.


2½-åringen: "Mamma bäääääääääääär mig!!!" (gnällig ton)

Mamman: "Nej, jag kan inte du är för tung gubben!"


Resultatet: 2½-åringen ligger ned på marken och gallskriker: "bär mig, bär mig, bär mig, bär mig, bär mig!!!!!!!!" ( med en väldigt SKRIKIG ton).


Där låg han sedan i ungeför 10 minuter och skrek samma sak o vart annat. Själv stod jag och väntade på bättre tider..


En något lugnare pojke! 2½ vecka istället för 2½ ÅR! 




Hur det lät här hemma när det var dags för middagsluren går inte att beskriva med ord, det måste ses och höras.

Du vet ju på ett ungefär hur det låter Emma! (stackarn fick uppleva det igår vid middagsluren).


Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 09:32


Busbjörnen finner du allt från babyprylar till leksaker. Utbudet är stort, och priserna är låga!

Nu har du chansen att vinna ett presentkort på 200 kronor som du kan shoppa valfria varor för!


Tävlingsreglerna är enkla och alla kan vara med och tävla!


" Jag är med och tävlar om ett presentkort på

200 kronor från Busbjörnen hos Johanna"






För en vinstchans (obligatoriskt):

  • Gå in till Busbjörnen & välj ut vad du skulle köpa om just Du vann.
  • Berätta också varför du skulle välja just det du väljer.
  • Lämna ditt namn & mailadress samt ev bloggadress.

För en andra vinstchans:

  • Gör allt ovan och sedan;
  • Länka till Busbjörnen och denna tävling i din blogg med hjälp av tävlingsbild och kursiv text.
  • Lämna ditt namn, mail- & bloggadress.

                             Tävlingen avslutas den 11 septemeber, klockan 20.00

                                                  




                                                  


Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 09:04


Igår cyklade jag och Lukas till Värmbol för att köpa en viberande babysitter till vår lilla gaphals. Tydligen ska dessa babysitters vara en gåva från ovan till föräldrar vars bebisar skriker mycket.


Det var mycket intressant att cykla med den i cykelkorgen. Jag fick sträcka på mig för att kunna se framåt, och gissar på att det såg roligt ut för folk som jag passerade. Lukas tyckte att vi var tokiga som cyklade med den i cykelkorgen, och skrattade hej vilt!


Väl hemma testade vi den på stört, och visst var den lilla gaphalsen nöjd! Hon satt i den ett bra tag och smålog och "pratade". Hoppas det håller i sig! Ska testa den lite senare igen när hon är vaken.



En fundersam Klara som gav babysittern ett mycket väl godkänt betyg! 



Vi stanna också till på ett annat ställe och köpte en begagnad Polarn o pyret jacka som Lukas ska ha i vinter. Den var hur fin och fräsch som helst, och jag är nöjd just eftersom den kommer från Polarn o pyret. Lukas få posera lite ikväll så ska ni få se kapet!




Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 08:50



Oh, vilken härlig natt vi har haft här i familjen Annorlunda!


Klara sov nonstop från 22.00 till 04.45 Hur skönt låter inte det för en sliten småbarnsmor? Sen sov damen vidare till 07.40 efter lite mat. Själv traskade jag upp tidigare för att kunna njuta av en varm dusch! Lukas verkar ha roat sig i natt, tydligen hade lampan i hans tak varit tänd sa M och dörren stod på glänt. Kanske gick han i sömnen eller så kanske en mardröm spökade.


Idag är det riktigt muligt och dimmigt ute, inget toppväder med andra ord. Hösten är verkligen på ingång. På både gott och ont!Lukas är nu på dagis, och Klara sover i vanlig ordning i vagnen ute på altanen. Jag sitter och funderar på vad vi ska hitta på senare i eftermiddag, men kommer som vanligt inte på något.


En kopp kaffe kanske jag ska hinna med i alla fall, och maskin tvätt skulle vara på sin plats. Sen får det bli soffmys för detta väder ger vi oss inte ut i om vi inte måste!



Bilderna nedan är från i morse när vi skulle gå till dagis. Lukas är stor kille nu säger han, så han måste köra vagnen. "Är det ok, mamma?" säger han. Haha, sötnosen där!



     



Ha en fin dag nu allihopa!

Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 08:47


Är ni något tävlingssugna?


Om svaret är ja, håll då koll här under kvällen för då startar en tväling med chans att vinna ett presentkort på Busbjörnen.


Missa inte det nu, då blir jag ledsen i ögat!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards