ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 10 augusti 2011 19:27


Hua, jag tror att jag har fått en tjänga av mjölkstockning. Jag hade det med Lukas, och detta jag har nu känns precis likadant.. Alvedon? Ja tack! Och kanske fetvadd om det inte ger med sig. Min lillfia äter så ofta så att produktionen av mjölk är enorm, och sen på nätterna när hon sover blir det ÖVERFULLT!


Nyss "kastat" Lukas i säng, han ligger där uppe och tjoar om allt och ingenting. Själv ska jag strax ta den där duschen jag skrev om i tidigare inlägg. Sen blir det till att lata sig i soffan, och förhoppningsvis blir det tidig sovdags, allt beror ju på Klara!


I morgon väntar bvc-besök för Klara och frisören för mig!


    


Hörs i morgon!

Tur

Av Johanna Mokvist - 10 augusti 2011 15:11


I morse tog vi vagnen som planerat till min mamma. Klara va nöjd och belåten (jisses!) och somnade till och med innan vagnen hade börjat rulla, och sov sedan hela vägen hem till mormor. Precis när vi var framme kom världens skyfall av både regn och hagel. Tänk om vi hade varit ute då? Ja, herregud vilken syn!


Vi blev bjudna på lite mat och Lukas fick leka av sig lite, Klara åt mest men hann med att vara hos mormor en stund också. När vi traskade hem började det regna lite, så vi mer eller mindre sprang hem med vagnen och precis när vi kom in kom skyfallet igen. Tur x2 idag med andra ord. Båda barnen sov när vi kom hem, Lukas var omöjlig att väcka så jag bar in honom till soffan där han fortsatte att sova, och sover än! Klara sover också, det är väl möjligt nu när det är tyst här hemma! :)


Nu kommer snart pappa M hem, då ska jag ta mig en varm dusch planerar jag!


 

Lukas påväg hem till mormor!


   


En fullmatad Klara, då är man trött!


   

Och så båda barnen påväg hem från mormor. Mina tröttmössor! 




Tjohopp, nu ska jag passa på att ta en kopp VARM kaffe (den i morse hann bli kall!).

Av Johanna Mokvist - 10 augusti 2011 08:19


Jag vet att jag gnäller en hel del här i bloggen om hur jobbigt det är att numera vara 2barnsmamma. Så jag ska väl passa på att inte gnälla, och berätta att det också är helt underbart att ha Klara på utsidan av magen nu, som jag/vi har längtat efter henne och vägen till henne var ganska lång! Och det är helt underbart att se Lukas med sin lillasyster, han är så snäll, duktig, stolt och tålmodig! Han har växt så mycket sedan hon kom till oss för 3 veckor sedan.Han är verkligen en duktig liten pojke, det kan inte vara lätt att helt plötsligt dela mamma och pappa med en liten bebis.


Så med andra ord, jag älskar verkligen mina två barn och skulle inte vilja vara utan den här "jobbiga" tiden. Så nu vet ni moraltanter det som verkar tro att det är så lätt med två barn!


Första mötet på BB!

Av Johanna Mokvist - 10 augusti 2011 08:01


Jag och Lukas sitter nerbäddade i soffan, vi tittar på Bamse och jag dricker en kaffelatte så här på morgonkvisten. Det tar så lång tid att göra i ordning vanligt kaffe och man vet ju aldrig när lilla gaphalsen vaknar. Allt ska gå så fort som möjligt!


Igår somnade Klara på mig i soffan runt kl 19, och fortsatte att sova till 21.30 Jag själv slumrade också och sov i säkert 2 timmar. Det var väldigt skönt och välbehövligt och mysigt var det att höra regnet och åskan utanför, men ack så jobbig natten blev då! Lilla damen ville inte sova så värst mycket. Lukas var också lite kinkig igår framåt småtimmarna. Så det var liva här hemma :)


Om vädret håller sig lugnt ska jag och barnen traska till min mamma efter frukost. Klara får väl skrika, för hemma kan vi inte sitta hela tiden! Någon som har tips på hur man får en bebis att tycka om att åka vagn!? Jag är som sagt van vid en snäll bebis!


 

Min vagnglada pojke, här 3-4 månader. Kanske Klara också tycker om att åka vagn vid den åldern

*håller tummarna!*



Hoppas alla får en fin dag!


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards