ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 8 augusti 2011 14:25

 


Idag har Klara på sig byxor som är ett fynd från höstens barnloppis! Hon var ju inte ens född då, men eftersom jag är så svag för polarn o pyret-kläderna så köpte jag dessa för 15 kr. De ser helt oanvända ut och sitter som ett smäck!


Och snart är det dags igen, den 29:e augusti! Då ska det shoppas igen, och perfekt är det också att Lukas börjar på dagis just den dagen. Shoppa, shoppa!

Av Johanna Mokvist - 8 augusti 2011 13:52

Nu är veckan här som gör att alla katrineholmre för en gångs skull visar sig ute! Öltält och diverse aktivteter.

Själv var jag hurtig i morse och gjorde mig själv och barnen klara tidigt för att kunna traska ner till stadsparken som idag har skoj för barn. Klara var fulladdad med mat men skrek för det, och inte slutad hon heller. Jag stannade fler gånger och tog upp skrikhalsen som då tystade direkt och somnade i min famn, men så fort jag la ner henne var vi tillbaka på ruta ett! :( Då kändes verkligen allt HOPPLÖST och jag ville inte vara med längre. Det var en besviken Lukas i vagnen när vi fick traska hemåt igen! Vad gör man? Varför tycker hon inte om vagnen?


Klara har sovit i en timme så jag och Lukas har haft lite mamma/son-mys, ritat ormar och busat! Nu är Klara vaken igen så nu äts det, och Lukas tittar på Bamse. Någon stadspark lär det ju tyvärr inte bl idag. Vi får satsa på tivolit som ör i veckan istället.


Lukas, världens bästa storebror!  Och som Martin sa när jag var lite ledsen över att Klara är så bångstyrig "det ska nog bli människa av henne också tids nog..." :)




Av Johanna Mokvist - 8 augusti 2011 07:24


Nu är jag där, föräldraledig med mitt minitroll Klara, Lukas börja inte på dagis än, utan är hemma till vecka 34. Sen är det dags 3 timmar om dagen som gäller för honom. Ska bli spännande att se hur vi ska få dagarna att gå ihop med amning, lek, mat för Lukas och allt som kommer där till! Mina kära vänner kickar igång skolgången idag, och måste erkänna att jag är lite avundsjuk! Det blir många besök dit under hösten!


Inatt har Klara sovit apdåligt, och jag likaså såklart. M åkte precis iväg till jobbet och jag och Lukas myser i soffan, lilldamen sover NU som en stock... Vad vi ska hitta på idag återstår att se, kanske blir det en sväng till öppna förskolan om de har öppet! När M kommer hem i eftermiddag ska jag få gå till frissan, kort ska håret bli, och så skönt det kommer bli att vara barnfri i en halvtimme!



 

sova, sova, sova.. Men bara när hon själv vill! :)



Hoppas Ni får en fin dag allesammans!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards