ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 12 augusti 2011 18:51


Jag är så sugen på vin! Jag låter väl som en alkoholist nu eller något, men suget börjar komma nu, det var ju ett bra tag sedan jag drack vin. Idag när vi var på stan traskade jag in på bolaget och köte alkoholfritt vin som ska drickas snart. Egentligen kan man dricka vin med alkohol i när man ammar men det känns fel!


Emma var här på lite fika förut, vi satt ute på altanen och pratade och skrattade. Klara var i Emmas famn en stund och somnade till och med där. Det kanske börjar bli en riktig bebis av henne? :) Lukas busade såklart som vanligt, och Ziza (E´s hund) rymde.


Nu har vi nyss varit nere på stan, det är ju marknad och tivloi. Lukas åkte en karusell och hoppade i hoppborgen. Vi avslutade med en varsin korv med bröd och nu är det sovdags för Lukas. Vi vuxna ska försöka ge oss in på lite filmkväll.


     



Ha en fin kväll allihopa! 

Av Johanna Mokvist - 12 augusti 2011 08:13

 

Jag bli aldrig bra på bild, men här är i alla fall före och efter bild på frisyrerna. Det korta kommer bli enklare att hålla i ordning och det behövdes verkligen klippas av, håret var så slitet och förstört innan. Nu ska jag bara slänga i lite färg också!

Av Johanna Mokvist - 12 augusti 2011 07:59


I dag har vår lilla tös namnsdag! <3

Vi firar aldrig namnsdagar men man kan ju i alla fall tänka på det. Klara föddes ju på min namnsdag, så i fortsättningen lär jag ju inte glömma bort när jag har namnsdag. 3 veckor blev hon igår också, vart tar tiden vägen?


Inatt har hon bjudit på en bra natt. Hon somnade klockan 22.30 och vaknade 02.00 för mat, och somnade sedan om DIREKT och sov till 05.00 Vi var sedan vakna i en timme innan hon somnade om igen och sover än. Annars brukar hon vara vaken 3 timmar per natt och skrika. I natt testade jag att ligga ner och amma henne, och då somnade hon medan hon åt och fortsatte med det, annars vaknar hon alltid när man flyttar på henne. Så tummen upp för denna natt!


  En nybadad Klara igår kväll.   Hon är så kramgo vår lilla tös!

Av Johanna Mokvist - 12 augusti 2011 07:48


Igår kväll hann jag inte med att blogga för en viss liten dam höll låda hela kvällen lång och M var och tränade såklart.


Vi hade i alla fall en bra dag igår. Vi startade dagen med att besöka min skola och vännerna/lärarna där, sedan fortsatte vi till bibloteket där vi läste böcker och lekte i deras lilla lekhörna. Eftersom Klara sov så gott i vagnen hann vi med ett besök till en lekpark också innan vi traskade hemåt för lite lunch.


På eftermiddagen tog vi vagnen och gick til bvc, Klara sov även då! Så könt att vara ute och gå med vagnen utan att hon gallskriker! Vägningen på bvc visade att lilldamen numera väger 4.610 gram och är 56 cm lång, det går undan med henne minsann. Flera leenden visade hon för bvc-tanten också, vem som helst smälter ju av bebisleenden så bvc-tanten hade svårt att slita sig!


Sedan var det MIN tur att få lite egentid. M kom hem och jag hoppade på cykeln för att åka till frisören. Nu är håret kort, och jag trivs faktiskt i det!


     



Nu myser jag och Lukas i soffan, jag har redan gjort mig i ordning (det gäller att vara snabb innan Klara är vaken!) och dricker en kopp kaffe. Snart vaknar väl lilldamen och då ska vi bestämma vad vi ska hitta på idag.


Och... VAD SKÖNT MED HELG I MORGON!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards