ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2011 19:26


Nu är de här, timmarna som består av skrik, skrik och åter igen lite skrik.

Det handlar alltså om Klara, den lilla damen har en förmåga att skrika om kvällarna, även om vi går, hoppas, skuttar och vaggar henne. Värst är det om man sitter ner!


Ikväll har i vilket fall Martin "jouren" på henne, då jag gick med henne hela kvällen igår när han tränade. Det verkar som om att hon har fått någon slags "rutin" på dagen som mest består av sömn om vi varit ute och gått, och mer vakentid på kvällen. Nätterna är än så länge väldigt olika.


Jag är supertrött ikväll, vet egentligen inte varför för dagen har varit ganska bra och lugn. Gissar på att 3 veckors med dålig sömn börjar komma i kapp nu.




Klara, när hon är som sötast (sovande!)

 


Hoppas ni får en fin och icke-skrikande kväll allihopa!

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2011 14:29


Mycket bloggande blir det när man ammar. Perfekt!

Vi kom nästan nyss in från promenaden. Naturligtvis regnade det när vi gick, men det gjorde inte så mycket. Lukas busade såklart med sin morbror under hela vägen, endast han dög. Klara sov, såklart (hon sover jämt under vagnspromenaderna numera).


Nu ammar jag som sagt, och Lukas sitter brevid mig och tittar på tv och äter banan medan regnet smattrar på taket utanför.


Snart kommer M hem, det blir skönt. Jag tycker det är svårt att få dagarna att gå, och att samtidigt ha två nöjda barn som det skiljer 2½ år emellan.. Tips? Jag vill ha vecka 35 så att alla öppna förskolor drar igång! 


Behöver jag skriva att dessa två pojkar nedan tycker om varandra? Tycker bilderna talar ganska mycket för det!


   


En liten griskulting med namnet Melissa




Nu ska jag "åka flygplan" med Lukas!



Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2011 12:20


Hemma från dagis, ätit lunch och nu väntar vi på mormor, Alexander och två vilda jyckar, promenad ska det bli!


Dagen på dagis (förskola för er petiga!) hade naturligtvis gått hur bra som helst. Jag är inte förvånad.



Dagens dagispojke

 

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2011 09:11


..skaffa iphone eller inte..

Vad säger ni som har en, är det värt alla pengar? Fördelar?


 

Av Johanna Mokvist - 15 augusti 2011 08:36


Då var det måndag igen då, ny vecka, nya bekymmer!

Jag och Klara har nyss varit och lämnat storebror Lukas på dagis för första gången på 8-9 veckor. Han sprang hela vägen dit, skuttade in och berättade för alla att han minsann hade fått en lillasyster som heter Klara, sen gav han mig en snabb kram och puss för att sedan springa iväg till alla leksaker. Härligt att det gick så bra! <3 11.20 ska vi hämta hem honom igen! Saknar hon redan, plutten!


Nu sover Klara i vagnen ute på altanen, och jag dricker en kopp kaffe i lugnan ro. Det är vila för mig det. Lite Winnerbäck lyssnar jag på också, det vill aldig Lukas lyssna på så jag passar på nu, han säger jämt "NEJ mamma, jag vill ha dunk!"


Igår var vi hos barnens farmor och farfar hela dagen. Robin, barnens älsta kusin fyllde 14 år och hade födelsedagsfirande där. Alla 6 kusiner var samlade, kul att se. Såklart glömde jag min kamera, hade varit kul att ha en bild då alla 5 pojk-kusinerna satt i hammocken och åt glass. Klara är ensam tjej bland kusinskaran, ska bli spännande att se hur det blir om några år då hon är äldre.




Klara var fin inför kalaset igår i klänning och allt!


Lilldamen i detta nuet

 






Nehe, om jag skulle göra det man borde när Klara sover, vila...

Ha en fin dag allihopa!




Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards