ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 19:35


Idag har hela familjen varit trötta, det beror nog på att vi haft en såkallad innedag och inte gjort så mycket. När Christoffer var här och vi fikade blev det helt plötsligt väldigt tyst inne i vardagsrummet, när M gick för att se vad Lukas gjorde visade det sig att den lilla gossen hade somnat bland kuddar och filtar, sötnos! Det har aldrig hänt tidigare.


När Christoffer hade åkt hem efter en trevlg fikastund joinade jag och Klara sovstunden i soffan tillsammans med Lukas. Jag sov inte, men vilade mina blå. Lilldamen i huset har sovit mer eller mindre hela dagen, till och med i sin vagninsats, inte bara på mig!


       



M är och tränar, Lukas sover för natten och jag och Klara gosar i soffan!

I morgon börjar den "hårda" vardagen!

!

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 13:53

Syskonen grimars!


 

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 13:42


Vilket väder det är i dag, knappast något väder man vill vistas ute i! 

Snart kommer M´s kompis Christoffer för kaffe och äpplepaj. Bra fikaväder!


Senare blir det handlig på willys. Sen är det väl kväller!


 

Jag och mina troll! Lukas ska som vanligt spexa så fort kameran åker fram :)

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 11:02


Jag ska inte surfa in på Polarn o pyrets webbutik... Att jag inte lär mig!


Vill ha till Lukas:


 

 


Jag har alltid varit svag för randigt till honom, och dessa tröjor är helt i min smak!



Vill ha till Klara:



 


Härlig grön färg på luvtröjan, och Lukas skulle bli så glad om lillasyster hade en tröja med fina bilar på!



Men nej, 249 kronor för en barntröja känns lite för dyrt, och absolut för mig plånka. Vi satsar på att hitta polarn o pyret-kläder på barnloppisen i slutet av månaden istället.

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 10:37


Att få sitt första barn var en dans på rosor, man kunde ligga och gosa med sin lilla hela dagen. Det gjorde liksom ingenting om man inte hann med något annat. Med Lukas var det så, vi kunde ligga och gosa i sängen hela dagen utan bekymmer. Det var egentligen inte så jobbigt med förändrigen med en bebis då.


Med Klara är det såklart inte så. Hon vill gärna vara nära hela tiden. Gosa och äta. Men den möjligheten finns ju inte riktigt som den gjorde med Lukas. Nu har vi ju Lukas som behöver ha massor av uppmärksamhet han också, egentligen mer än henne. Han är ju van att ha mig och M till 100% och nu är det inte längre så. När Klara väl sover och är lugn vill ju gärna en annan koppla av, vilket man ju inte kan. Nu kan jag det, när M är hemma men annat blir det från och med i morgon :)



Vilken tur att många människor har fixat livet med fler barn, och fått det att gå ihop. Det måste ju innebära att även jag ska fixa det. Jobbigt blir det nog, men med kärlek och tålamod går allt!



 

Min bebis-Lukas! Vad stor du är nu gubben min! <3

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 10:16


Tänkte börja komma med lite tips i bloggen. Tipsen kommer variera, och inte bara vara tips vända till föräldrar som det i dagens tips kommer att vara. Eller låt oss säga att detta tips är vänt till de som går i väntans tider på en liten. Jag vet att när jag väntade Lukas tyckte det var så svårt att veta vad man egentligen behövde i den stora djungeln av alla bebistillbehör.


Här kommer tre, enligt mig mycket bra tips och väldigt användbara ting!



Till mamma:

 

Enligt mig världens bästa bröstkräm! Perfekt att ha om du får jobbiga och onda sår på bröstvårtorna när amningen ska igång (vilket är vanligt!). Jag skulle inte ha klarat mig utan den. Du behöver dessutom inte tvätta bort krämen innan bebis ska äta, vilket du måste göra med den andra krämen som finns på apoteket.

KÖP OCH HA MED I BB-VÄSKAN!!



Till matstunderna:



 

Ikeas "tvättlappar" finns att köpa i 10-pack och är de ultimata handdukarna att ha under amning. Mjölken kan spruta åt alla möjliga håll och bebis kan spotta ut mjölk under amningen (mjölk har man så det räcker över hela kroppen!). Perfekt att sedan lägga på axeln under rapning om en liten kräk kommer!

ETT ABSOLUT MÅSTE! Köp många!




Till bebis:


 


NoseFrida är en förälders bästa vän om bebis blir förkyld! Vi köpte denna när Lukas var nykläckt för att alla sa att vi behövde ha den (onödigt tänkte vi!) men oj så bra den är! Med denna kan du smdigt "suga" ut snor på den lilla bebisen som inte kan snyta sig. Jag använde den för första gången på Klara inatt som har blivit förkyld och har massor med jobbigt snor långt in i näsan. Tack vare den kunde hon sova gott inatt!

KÖP!




Hoppas några finner mina tips bra, och kanske till och med testar!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards