ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Att känna sig otillräcklig!

Av Johanna Mokvist - 7 augusti 2011 10:37


Att få sitt första barn var en dans på rosor, man kunde ligga och gosa med sin lilla hela dagen. Det gjorde liksom ingenting om man inte hann med något annat. Med Lukas var det så, vi kunde ligga och gosa i sängen hela dagen utan bekymmer. Det var egentligen inte så jobbigt med förändrigen med en bebis då.


Med Klara är det såklart inte så. Hon vill gärna vara nära hela tiden. Gosa och äta. Men den möjligheten finns ju inte riktigt som den gjorde med Lukas. Nu har vi ju Lukas som behöver ha massor av uppmärksamhet han också, egentligen mer än henne. Han är ju van att ha mig och M till 100% och nu är det inte längre så. När Klara väl sover och är lugn vill ju gärna en annan koppla av, vilket man ju inte kan. Nu kan jag det, när M är hemma men annat blir det från och med i morgon :)



Vilken tur att många människor har fixat livet med fler barn, och fått det att gå ihop. Det måste ju innebära att även jag ska fixa det. Jobbigt blir det nog, men med kärlek och tålamod går allt!



 

Min bebis-Lukas! Vad stor du är nu gubben min! <3

 
 
Hanna Runesdotter

Hanna Runesdotter

7 augusti 2011 15:32

Oh gumman, jag känner så väl igen dina ord. Jag hade INGEN aning om hur stor skillnad det faktiskt är att ha ett och två barn. Nu, när jag vet bättre, så är ju skillnaden enorm. Och gudars, så lätt det är att bara ha ett barn. Haha, men så får man väl inte säga? Nu var ju våra storkillar ändå över 2 år när de fick småsyskon, och jag beundrar dom som skaffar barn tätare än så! Oj oj.

Det är svårt, riktigt svårt flera gånger. Och det är det fortfarande, trots att Thexas är 1,5 snart. Men - det blir lättare, om det är till någon "tröst". Både Thristan och Thexas har varit riktiga skrikbebisar och ätit 24/7 så det känner jag igen med Klara. Men försök att ta till hjälp, eller bara sällskap. För Lukas skull också. Vi kommer gärna över och umgås med er. För jag vet hur det är, och man känner sig lätt ensam och orkelös.

Kramar till dig Johanna. Du är en så fin tvåbarnsmamma nu. :)

http://hannarunesdotter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards