ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 6 augusti 2011 22:09


Tjejkvällen avklarad, och det gick ju bra. På vägen dit ville inte Klara ligga i vagnen så det fick bli bärselen, och där fick den lilla damen fortsätta ligga medan jag åt. På vägen hem sen dög inte ens den, det skreks en hel del! :/

Middagen var i alla fall trevlig, mycket bebis och gravidprat! Maten var väl sisådär!


Nu ska vi försöka söva en envis Klara! Vad skönt det är med 2½-årigar som Lukas som man kan prata med! :)


Några bilder har jag tyvärr inte att bjuda på, kameran var med men inte minneskortet.


Godnatt!

Av Johanna Mokvist - 6 augusti 2011 14:45

 


Pappa M är väldigt FÖR att Lukas ska ha rosa kläder, just för att det är så "tabu" för många att pojkar kan ha rosa på sig. Igår när vi var på H&M hittade jag en rosa t-shirt som jag föreslog att M skulle köpa till sig själv, mest för att se vad han sa (om det där med rosa gäller även honom som man eller bara för Lukas), och visst fick den följa med hem. Igår på herrmiddagen hade han fått höra en hel del om att han var rosa! Jag älskar rosa och tycker det var fint på karln min!

Av Johanna Mokvist - 6 augusti 2011 14:27


Natten som varit har inte bestått av många timmars sömn inte. Klara var riktigt envis igår kväll och ville bara sova på mitt bröst, jag tror jag försökte lägga ned henne 7 gånger innan jag tillslut lyckades klockan 23.30 Hon är verkligen en liten klängbebis, inte alls som sin bror var som bebis!


Första matpasset var klockan 03, och efter det ville damen inte sova. Pappa M gick och vaggade med henne och precis som på kvällen gick det inte att lägga ned henne i vaggan (vi vill inte ha henne i vår säng), men tillslut så gick det efter lite mer mat. Klockan var då omkring 05. Kort därpå vaknade såklart Lukas!



Regnet har besökt oss under förmiddagen men nu är solen framme igen. Härligt! Lukas och M har planeterat lite nya blommr ute i rabatten och jag har roat mig med tvätt.. Klara sover för en gångs skull (peppar, peppar..)!


Annars idag så har Klara hunnit med ett bad efter en liten kissolycka som resulerade i att både hon och jag var blöta. De andra två gångerna när hon har badat har han gallskrikit, men idag var det uppenbarligen skönt!

Vår andra busunge Lukas håller på att bli förkyld, han är kinkigare än kinkigast och tar väldigt lätt till skrik och näsan är som en kran. Stackare, hoppas det inte blir värre!


Vattning av gräsmattan pågår. Det kan Lukas allra bäst!



   

Nybadad och nöjd med lockigt hår!



Nu kanske jag ska passa på och ta mig en kopp kaffe medan Klara sover i vagnen. Lite mys med med min lilleman i soffan ska nog hinnas med också!  


Av Johanna Mokvist - 6 augusti 2011 09:04


Vardagen från och med Måndag, jag och barnen!


Spännande!



Nu lite frukost, framför allt kaffe efter en natt med få timmars sömn!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards