ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 18 augusti 2011 10:30


Vet att många av er läsare har barn, så jag tycker ni ska kika in på Tradera där jag just nu håller på och startar lite auktioner. Kanske finns det något av intresse!


Här är en auktion ;

Fleeceoverall! Perfekt till den kommande hösten/vintern!


Så nu vet ni det!

Av Johanna Mokvist - 18 augusti 2011 08:50


Idag blir vår tös 4 veckor, på söndag blir hon 1 månad. Tiden bara rusar iväg och det känns som att hon alltid har funnits här hos oss. Vilken gåva ett barn än!


 

En alldelses "ny" Klara som precis har kommit upp på mitt bröst. Själv låg jag och bölade när M tog denna bild, av lycka såklart. Det var en sådan fantastiskt upplevelse att få upp henne på bröstet efter allt kämpande, det var ju helt nytt för mig. När Lukas kom ut med hjälv av kejsarsnitt fick jag bara se honom lite snabbt för att sedan bli rullad till uppvaket. Jag vet att jag då låg där och var helt hög av all bedövning och undrade om jag verkligen hade fått barn, och om det var en pojke eller flicka. Nej, tack gode gud för vaginal förlossning!



Alla ni som har en förslossning framför er, och att få ett barn, ni är lyckligt lottade. Det är så häftigt!

Av Johanna Mokvist - 18 augusti 2011 08:37


Torsdagen är här, helt galet vad veckorna går fort.

Lukas är precis lämnad på dagis, och det var nog skönt för honom för mitt tålamod är i botten idag känner jag. Då kan det inte vara kul att umgås med sin mamma inte. Klara sover för tillfället, men det vet man inte hur länge det varar inte.


Själv dricker jag en kopp kaffe och lyssnar på lite Celine Dion. Funderar på om jag och min lilla tös ska traska ner mot staden till klockan 10, hittade ju inga mjukisbyxor sist och är verkligen i stort behov av det. Så får det bli!


I eftermiddag ska vi kanske gå till bvc för vägning och mätning, det behövs egentligen inte med det är kul att se vad som har hänt på en vecka. Sen kommer i vilket fall barnens morbror Alexander hit och busar lite med Lukas, de tycker så himla mycket om varandra!


Lukas 3 månader och Alexander


Nej, en maskin tvätt kanske man skulle ordna!

Hoppas ni alla får en fin dag!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards