ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 30 augusti 2011 12:54

Morgonen:


Efter lite soffmys var det frukostdags. Klara var mycket nöjd och satt i sin babysitter. Vilket gjorde att jag kunde äta frukost i lugnan ro. Lukas roade sig med att mata våra hungriga katter med ost, deras mat var visst slut! Inga var så glada som dem över alla ostbitar som han så snällt gav dem!


   


Förmiddagen:


Lukas gosade mycket med sin lillasyster och visade henne sängmobilen med pingu som hänger över hennes säng, där det för övrigt behövs lite tavlor över hennes säng! Sen passade vi på att försöka ta ett foto på Lukas i sin nya skjorta som köptes på loppisen men han viftade bara runt med armarna och var busig så alla bilder blev suddiga!


Vid 09.00 tog vi på oss och gick till Maria kyrkan för lite sykonsång. Klara sov sig igenom det hela, och Lukas busade bara med Linnea och var allmänt trotsig. Fika bjöds det på också, och då vände humöret för lillherren som gladerligen åt glass och kakor i stora lass. Hoppas humöret är bättre nästa gång, som är nästa vecka!


         



Nu:


Vi ska ta en sväng med vagnen innan pappa M kommer hem. Då väntar en tripp till Eskilstuna och sjuhkuset. Klara inviger sin lurviga "jacka" som jag köpte på lopisen igår för ynka 10 kronor. Hur mysig som helst!


 


Vi får väl se om jag kladdar lite mer senare kväll!




Av Johanna Mokvist - 30 augusti 2011 07:22


Igår stod jag och väntade utanför Nävertorps kyrka i 2½ timmar innan vi blev isläppta. Det var trevliga timmar, med en sovandes Klara i vagnen och sedan i babybjörnen.


Många fynd hittade jag, bland annat en jättefin skjorta från Polarn o pyret till Lukas, den ser som ny ut. Även lite mer kläder till honom men mest till Klara då det är dessa kläder som är fräschast. Idag ska barnen gå "inviga" lite av kläderna, de tvättades på stört igår när vi kom hem! :) Dessa klädloppisar är verkligen kanon, och jag tycker att alla som har barn borde ta sig dit när det är försäljning!


Idag väntar syskonsång i Maria kyrkan, där är även Poyan med sina små kids. Ska bli trevligt med lite sång och fika. Senare i eftermiddag ska vi åka till Eskilstuna för ett besök på sjukhuset. Lukas ska få besöka en operationsavdelning och träffa en doktor, för på torsdag är det dags för operation för hans del, äntligen ska hans lillfinger rätas ut. Jag är sjukt nervös för nedsövningen, och för hur det ska gå med den delen, så jag kan nog också behöva ett par lugnande ord!


Nu ska jag forsätta morgonmyset i soffan med mina två omöjliga barn! :)


 


Ha en fin dag i detta höstväder allihopa!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards