ettsmåbarnsliv

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Katrineholmsveckan!

Av Johanna Mokvist - 8 augusti 2011 13:52

Nu är veckan här som gör att alla katrineholmre för en gångs skull visar sig ute! Öltält och diverse aktivteter.

Själv var jag hurtig i morse och gjorde mig själv och barnen klara tidigt för att kunna traska ner till stadsparken som idag har skoj för barn. Klara var fulladdad med mat men skrek för det, och inte slutad hon heller. Jag stannade fler gånger och tog upp skrikhalsen som då tystade direkt och somnade i min famn, men så fort jag la ner henne var vi tillbaka på ruta ett! :( Då kändes verkligen allt HOPPLÖST och jag ville inte vara med längre. Det var en besviken Lukas i vagnen när vi fick traska hemåt igen! Vad gör man? Varför tycker hon inte om vagnen?


Klara har sovit i en timme så jag och Lukas har haft lite mamma/son-mys, ritat ormar och busat! Nu är Klara vaken igen så nu äts det, och Lukas tittar på Bamse. Någon stadspark lär det ju tyvärr inte bl idag. Vi får satsa på tivolit som ör i veckan istället.


Lukas, världens bästa storebror!  Och som Martin sa när jag var lite ledsen över att Klara är så bångstyrig "det ska nog bli människa av henne också tids nog..." :)




 
 
emma

emma

8 augusti 2011 14:59

hoppas det går över snart <3

http://emmaiallenkelhet.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

10 augusti 2011 13:21

Har du testat bärsjalen? Vi måste ses under veckan eller nästa :-)

Johanna Mokvist

10 augusti 2011 15:31

Nej jag har inte hunnit med det än! Ska ta tag i det ikväll kanske, och ta hjälp av Martin. Tack så mycket för länken till filmen förresten!

Ja, hojta till när du kan ses. Vi kan nästan när som!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:26

Visst är det väl mysigt när en bebis är så fäst vid en snuttetrasa/gosedjur? Oskar älskar snuttetrasan som han han på bilden. Den är från polarn o pyret. Jag har med alla barn haft dessa när jag ammar men Oskar är den enda som hållit fast vid den ...

Av Johanna Mokvist - 12 februari 2014 10:23

Äntligen börjar jag känna av att jag har ändrat livsstilen! Träning och bättre mat (inga sötsaker) har resulterat i att jag har tappat 4 kilo och minskat 5 cm i midjemått. Jag känner att jag är på rätt bana nu :) tänker inte ge upp! Igår testad...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:53


För första gången har jag verkligen bestämt mig att vikten ska ner och att måtten ska minskas!! Jag känner mig verkligen besluten om det. Ni som känner mig vet att jag är en riktig gottegris, både godis och bakverk är en stor last hos mig. På den...

Av Johanna Mokvist - 31 januari 2014 08:13

Jag håller på att bli tokig på denna ständiga trötthet som jag dragit på mig. Det spelar ingen roll hur många timmar i sträck jag sover, jag är ändå som ett vrak på morgonen. Detta leder så klart med sig att jag är lättretlig och sur också. Det he...

Av Johanna Mokvist - 24 januari 2014 09:19

Idag är barnen lediga från dagis som alltid på fredagar. Just nu dansas det till "the foxsong". Klara är galen i den ochvkan nog hela texten! Hon är så himla söt när hon står framför tv:n (youtube) och sjunger/dansar. Jag själv gillar den också, haha...

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards