ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Johanna Mokvist - 6 september 2010 19:16


.. mig att se att Lukas har växt!! Haha, det kan ju låta lite konstigt i era öron. Saken är den att jag rensade lite i en garderob inne i Lukas rum där vi har blöjor liggandes. Där, mitt i röran hittade jag en blöja, en liten blöja! Såklart oanvänd. I vilket fall gissar jag på att han hade den för ungeför ett år sedan. Då tyckte jag att han var stora pojken, trots att han ju faktiskt bara var runt 8 månader gammal. Så nu ser jag att min lilla bebis, inte längre är en bebis, utan ett litet barn :)


Jag har sagt det förut och säger det igen. Vart tar tiden vägen? Seriöst, den bara springer iväg. Ibland känns det verkligen som att tiden står still, men när man sedan tänker tillbaka så går faktiskt tiden otroligt fort. Lukas är ju för fasen snart 2 år!


Bara för det så slänger jag in ett par bilder på Lukas som är tagna för ungefär 1 år sedan.



 


 


 


Min lilla gosunge!! Vad mysigt det skulle vara att ha honom sådär liten igen bara för en dag! Undrar vad jag säger om sisådär 15 år??! :)




Av Johanna Mokvist - 6 september 2010 14:28

 


Vaddå, jag kelig?? Neeeeej! Bara lite! ;) 


Jag tror seriöst aldrig jag träffat en sådan överkelig katt som Liña! Men det ska vara på hennes villkor. När hon har bestämt sig för att vara kelig, ja då jäklar blir det gosigt!


På bilderna kelar damen med sin sjuka husse.


Förresten... Är ni sugna på att ha en egen skogis så kika in på http://web.comhem.se/vrethagens/index.html


Där hittar Ni Liñas helsyster son nu åter igen är till salu! Farligt farligt, hon är gudomligt fin! Dorothea är damen ni ska kika efter.

Av Johanna Mokvist - 6 september 2010 14:21


Helt otroligt att en människa kan ha så svårt för att förstå matte. Ska inte det vara något som alla kan lära sig? Jag står och trampar på matematik A! Fortfarande!! Det skulle jag liksom ha klarat i gymnasiet. Visst, då hade jag noll lust och brydde mig ingenting om vad som hade med skola att göra. Då kan jag förstå att jag inte klarade av det. Men NU?! Nu ger jag allt, jag försöker verkligen, men trots det så känns det helt kört för mig gällande matten.. Allt det andra är rena barnleken, det är kul och det är enkelt. Men denna MATTE! jag förstår helt seriöst inte hur det ska gå. Och värst av allt är ju att jag måste ha det, jag måste ha ett godkänt betyg i denna sabla MATTEN!


Det är ju bara för mig att ge mig själv en spark i baken! För jag måste klara av det!

Första provet på Onsdag..... Intressant!


Nu ska jag snart hämta min älskade lilleman. Han har haft en kort dag på dagis idag. Sovmorgon fick jag också, till 6.40 Det var snällt av den lilla chefen! :) En sväng på stan för att skicka lite paket, samt köpa en kofta eller två. Hösten är här, jag behöver ha varma kläder nu, nu och NU!


Matten var det ja, har du en "mattehjärna"???




Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards