ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Johanna Mokvist - 22 september 2010 21:18

Efter mörkret kommer ljuset eller hur?

Efer regn kommer solsken eller hur?


Jag hoppas att det är så, för jag är trött på mörker och regn nu! Jag kan inte låta bli att känna som jag gör.. 

Av Johanna Mokvist - 22 september 2010 20:29

.. inlägg! Blir så mycket om man ska skriva med alla man tänker på i ett och samma inlägg. Tycker jag!


Glömde skriva att vi har bokat en tid åt Lukas hos fotografen Per-Arne här i Katrineholm. Hans bilder är fantastiskt fina tycker jag, speciellt bilderna med barn på. Eller så är det bara för att det är de bilder jag spanar på. Vår lilleman ska i alla fall dit och visa sin vackraste sida (hoppas jag) den 3 november. Ganska långt dit, men jag är ledig hela vecka 44 så därför passar det utmärkt. Vill inte ta med honom dit efter dagis, då är han så sur! Ska i alla fall bli jättekul, och jag hoppas att det blir många bra bilder.


Nu återstår bara ett liiiitet problem. Eller problem och problem. Men vad ska han HA PÅ SIG?? Det är så svårt till en pojke, på flickor kan man ha en söt klänning. Funderar i vilket fall på en vit pikétröja och ett par ljusa jeans. På fötterna får han vara nakenfis, det är så rart!


Kom gärna med klädförslag på vad Ni tycker är fint på pojkar som ska vara stiliga!


Mammagris nummer 1! Bara mamma, mamma och mamma som duger just nu! Inte ens pappa är bra nog..

Av Johanna Mokvist - 22 september 2010 20:15


   

Så här butter kan man se ut om man måste prova sin nya höstmössa! Allt som har med mössor att göra är förbaskat jobbigt och tråkigt tycker Lukas. Denna rara mössa är inhandlad från busmonster.se! Till Lukas kändes det självklart att köpa en mössa med fordon på. Traktorer, lastbilar, och bilar! Inuti mössan är det härligt fleecefoder. Varma öron gillar vi!


Sen var det även dags att prova den varma vintermössan från Didriksson, och det var snäppet värre. Då övergick det från butter till ilsken! =) Den fick bara sitta på huvudet i si sådär 3 sekunder, därav den suddiga bilden! Vågar inte ens tänka tanken på att låta honom prova vinteroverallen som även den har kommit!


Fin är det i alla fall, och varm gissar jag på! Nu början man smålängta lite till vinterns kyla faktiskt!  


Dags för mig också att handla en varm mössa tror jag!

Av Johanna Mokvist - 22 september 2010 19:43


Åh, här om dagen hittade jag (tycker jag) världens sötaste pyjamas till Lukas på Lindex. Den pryds av massor av bullar :) idag var det premiärdags, och precis som jag trott blev det så rart även på lillkroppen!


Nu känns det bättre, inte lika sur nu. Har varit i väg på ett träningspass, fått skaka av mig lite ilska. Lukas sover sen 30 minuter efter en glad kväll. Dagen på dagis hade gått bra efter ett tag, och det känns otroligt skönt. Hoppas att det förblir så!


Annars har det varit skola idag. Samhällskunskapen var mycket givande. Där talar vi mycket om demokrati och politik. Han, läraren vet ju vad han pratar om och säger mycket vettigt. Bland annat om Sverigedemokratera som alla numer är så förbaskat upprörda över. Det folk inte verkar inse är ju att det är VI själva som röstat upp dem. 500.000 lade sin röst på detta parti! Inte jag, och inte många jag känner. Stor del av de som gjort det tror jag inte vet vad de röstar på...


Nu blir det snart lite Idol för min del, och bara ta det lugnt! I morgon väntar en hektisk dag i valig ordning.


Nu ska jag bjuda på en bildbomb på välrdens sötaste bulle! =)


  En liten butter pojke som skulle kunna titta på Pingu hela natten!


  Bullfest, bullfest hela natten! 


Det ska tydligen börjas i tid!!?? 


  Tandtroll, vad är det sa du??


Är han inte söt så säg!! Fast det är ok att säga att han är söt också! Kommentarer är ju alltid kul, och det ekar lite i den kategori!


Tjing!

Av Johanna Mokvist - 22 september 2010 09:34


Ibland får får man tillåta sig själv att vara lite sur. Annars skulle det ju aldrig vara kul att vara glad!


Ja, idag känner jag mig bitter, sur på mig själv, på andra och deras otacksamhet! Tycker inte att man gör mycket annat än att ställa upp, försöka vara snäll och omtänksam men man får inte ett skvatt tillbaka. Sådana människor tröttnar på man på i längden! I alla fall jag gör det. Jag är trött på att det går så bra för alla andra, alla andra verkar så lyckliga och glada hela tiden. För mig, oss går det inte alls som tänkt någon gång verkar det som!


Lukas är på dagis idag som vanligt, han hade varit ordentligt ledsen i 30 minuter men nu leker han fint och verkar vara nöjd och glad pojke igen. Jag ska ta mitt pick pch pack för att fara till skolan. 2 timmars matte väntar mig, och det känns bra och välbehövligt inför provet. Först ska jag ta dagens FÖRSTA kopp kaffe!


Älskade unge, att du kan se så rolig ut, som en liten nörd! Hoppas han slipper ha glajjer i framtiden! Inte hans stil känns det som! ;)

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards