ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 12 september 2010

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 21:44


Har ju glömt att berätta hur mallig jag är över Lukas. Kan å andra sidan tänka mig att ingen annan bryr sig om det, men jag berättar det i alla fall! :)


Pottan har blivit en väldigt god vän till Lukas nämligen. Varje dag hör man "otttaaa" komma från lillmunnen, då vill han sitta där och läsa Max-boken. Ibland, inte vaje gång så kommer det lite kiss, och då blir han så stolt! Och vi också!! Duktiga och stora pojken! Någon bild på pottbesöken får ni dock inte, det är lite privat tycker Lukas! ;)


Påtal om Lukas så hittade han en tjej idag som han inte riktigt kunde släppa. Det var när vi hade ätit på Ingelsta köpcentrum som han fick syn på en liten tjej i hans ålder och hennes lite äldre syster. Tjejerna sprang omkring och lekte, då kliade det väl i lillbenen så han sprang iväg han med och började leka med dem. Den här lilla tjejen i hans ålder var han som en svans efter och skulle hela tiden klappa henne i håret. Såg så rart ut!


Nu ska jag sova för i morgon är det matte för hela slanten!


 

Hmm, vart tog hon vägen?


Godnatt!

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 20:59

 

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 18:59

 

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 18:33


 

Jag är med och tävlar om en smidig mjölkskummare "Latte pronto" http://www.alltforforaldrar.se/etthustilloss.se.

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 18:12


   

Jag tävlar om ett väskset till ett värde av 179kr + frakt från O-råsa hos Matilda.
Var med och tävla 
här du också!

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 18:07


 

Jag tävlar om ett valfritt gosedjur från Jellycat från Babylooba hos Matilda.
Var med och tävla 
här du också!

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 16:51

Turen till Norrköping blev inte så långvarig. Vi kom till Ingelsta köpcentrum omkring klockan 10. Väl där inne kikade vi runt lite, främst på skor till Lukas. Skor hittade vi, till båda pojkarna i familjen. Skorna till Lukas var skapligt dyra, av märket Vincent. Priset kändes dock ganska oviktigt då vi vill att hans små fossingar ska vara varma/torra i vinter! Jag hittade inga jag trivdes med så det får vänta lite. Vi käkade lite, sen var det meningen att Lukas skulle sova lite i vagnen, vilket han inte ville! Jag kan inte gå omkring och kolla i affärer och hitta något med en gråtandes/sur lilleman så vi tog bilen hem istället. Jag får helt enkelt ta min shopping en annan dag utan min minsta pojk! Kanske någon som är sugen på att åka iväg någon helg?


Här hemma har vi bara haft segisdag. Jag känner mig helt seg i hela kroppen, huvudet värker och jag vill inget hellre än att ligga i soffan. Nu blir det snart lite mat, sen är det säsongspremiär av "Ensam mamma söker" ikväll, ett program jag alltid har tittat på! :)


Bjuder på de få bilder jag tagit idag.


Spexaren själv! Grimaser är en av hans specialiteter :)


Inne i provhytten på Sisters. Lukas ville ta av sig sina byxor för att testa kläder :)


 

Alla soffor/sittplatser inne på köpcentumet var roliga att klättra på! Sötnos där!


Nu blir det visst lite mat! Lasange har pappan i huset lagat!    




Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards