ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Johanna Mokvist - 23 september 2010 21:21


Allt går upp och ner. Ena stunden är man glad och pigg, andra stunden är man tvärtom och har ingen ork till något. Idag har det dock varit en bra dag! Lukas började redan kl 8 idag på dagis, han blev inte ett dugg ledsen när jag lämnade honom utan stod och skrattade åt mig i fönstret samtidigt som han vinkade glatt. Själv hade jag matte i 2 timmar på morgonen, sen tog jag en sväng till mor min för att hämta en blomma (som jag inte tog med mig hem i alla fall) vi tog en promenad med Noowa men den fick avslutas ganska fort då damen rullade i kobajs så hela hon var dränkt i det illaluktande bajset.


Efter lite lunch med Emma på kolgrillen blev det samhällskunskap i skolan. Har även hunnit med att skicka lite laserpekare under dagen så nu är det snart över!


Efter middagen åkte vi och handlade lite. Lukas var på sitt bästa humör och busade runt mellan hyllorna inne på affären. Nu sover han sen 2 timmar tillbaka, M är och tränar med Marcus. Jag har spenderat hela kvällen vid datorn, har lagt upp många annonser på Tradera som innehåller Lukas gamla kläder i storlekarna 62 upp till 86! Kika gärna in "JohannaMokvist".


Nu ska det sovas, för i morgon är det tidig morgon i vanlig ordning. Konstigt nog, och skönt är att det inte längre är jobbigt att gå upp klockan 6! Backa 2-3 år så var det ju sjukt jobbigt att stiga upp då.


Läsa är en stor favorit! 



Godnatt vänner!

Av Johanna Mokvist - 23 september 2010 21:06

  Idag kom vinnarbyxorna som jag vann i en tävling via en blogg! Byxorna kommer från Me&I. Nu är ju inte dessa bilder så bra, men lite ser man. Känns riktigt gosiga och sköna. Lukas belv glad när han fick prova byxorna, och sur när de skulla av! =) Tror minsann att han får inviga dem ordentligt på dagis i morgon.


Kamerans blixt gör inte byxornas färg rättvis, men fina är de!    


Nu hoppas vi på mer vinster, är ju toppenkul!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards