ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Johanna Mokvist - 19 september 2010 19:57

Så börjar visst helgen lida mot sitt slut! Jag har haft en bra och mysig helg med vissa undantag. Men så är det väl oftast! :)


Att ha Alexander här var kul, Lukas älskar verkligen sin morbror, vet att jag skrivit det tidigare, är väl för att jag är så glad över det. Och kärleken är ömsesidig! Lukas la sig skapligt igår, han var helt slut efter allt bus med morbror. Vi käkade lite tacos och avsultade sedan med filmen "Det regnar köttbullar" hur rolig som helst var den. Lukas sov lugnt hela natten, och det var väl skönt för Alexander om inte annat som delade rum med lilla vilden. Att han sen valde att vakna vid 06.00 gjorde inte så mycket, vi var alla utvilade och glada. Pojkarna lekte mer eller mindre i 2 timmar nonstop. Jag passade på att avnjuta en kopp kaffe i lugn och ro och rådde bara om mig själv. Sen busade jag såklart lite med pojkarna också!


Omking 09.00 tog vi bilen bort till duveholmsbadet för lite bad! M släppte av mig pch pojkarna där för att åka och hämta lilla damen Linnéa. Sen blev det bus i badet för hela slanten. Småbarnen var som tokiga och kunde inte riktigt slita sig från vattenrutchkanan, helst skulle de åka tillsammans. De slängde sig från kanten, åkte på tåget och hällde vatten på allt och alla. Linnéa ville sen åka med oss hem men fick snällt åka hem till mammsen istället. Vi for vidare hem för lite lunch.


Ikväll har vi röstat efter middagen. Jag röstade rött! Lukas charmade "personalen" i vallokalen och var allmänt busig. Sen gick vi hem i spöregnet, och Lukas fick se en regnbåge för första gången. En otroligt fin dessutom!


Nu ska jag kika på "Ensam mamma söker" och njuta av lugnet! I morgon är det skola, dock är det planeringsdag på dagis så herr Lukas ska spendera hela sin dag hos farmor och farfar.


Får inte glömma bort att nämna att Poqita fick sitt förta bad någonsin igår också, innan har hon bara fått duscha baken. Ojoj, galen katt! Det var inte poppis! När jag fönade pälsen njöt hon i alla fall!  


Får väl ta och bjuda på de där bilderna som jag lovade!




   


 



 


 


 


Nyvakna pojkar!

 

Går lillemannen i sömnen tro??

 



Tjoooo!!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards