ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Johanna Mokvist - 13 september 2010 21:14


Idag efter dagis var Lukas på ett riktigt bushumör. Fullt med spring i benen och på ett strålande humör. Vi tog en snabb sväng till affären efter dagis, där träffade vi "Mimma" Emma för er som inte förstår! ;) Lukas blev som helt tokig och sprang omkring i hela affären av lycka!


Väl hemma fortsatte det bra humör och vi busade för fullt. Jag fick till och med dammsiga utan sura miner! :) Efter middagen tog jag cykeln till ett pass på friskis&svettis, där fick det bli ett medelpass på 75 minuter. Kul pass med nya saker, bra musik och pigga ledare! Toppekul! Jag har redan ont i kroppen så nu ska det bli skönt att krypa in under täcket för lite sömn.


Påtal om sömn så har Lukas blivit jättekrånglig med sin sömn!!!!! Han har alltid somnat lätt och fort, i alla fall här hemma. Men de senaste två kvällara har han varit mer eller mindre omöjligt, skriker av ilska så att han blir precis blå och tappar andan. Inte ett dugg kul att se eller höra, ingenting hjäper såvida han inte får komma upp. Ikväll fick jag till slut tyst på honom, sen fick jag sitta där inne på golvet och ha handen i hans säng så att han kunde krama den med sin lilla hand. Mysigt, men så vill vi inte ha det! De där timmarna som man får på kvällen för sig själv är så värdefulla. Det är nog bara något andra föräldrar han förstå.


Jag och Lukas myser lite efter dagis!


"Mmmm, vilken god doft på det nya doftljuset mamma"  Här snackar vi bra pojke som uppskattar mammas alla olika doftljus! ;)


Nu väntar nattmössan! mer uppdatering i morgon!  

Av Johanna Mokvist - 13 september 2010 14:00


I morse surfade jag in på aftonbladet för att läsa lite nyheter. Jag ångrade genast detta. vad jag fick läsa var att en 2-årig liten pojke hade blivit dödad av sin styvpappa. Hans mamma var på jobbet medan hennes sambo tog hand om det dyrbaraste hon hade. Hon litade på honom, att han skulle ta hand om hennes älskade son. Vad hon inte vet är att sambon är förbannad och trött på att hennes son längtar efter mamma, vilket resulterar i att han ger pojken hårda slag i magen. Det hela slutar med att pojken avlider av skadorna. Tänk, där har den lilla oskyldiga lilla pojken legat med svåra smärtor i sin lilla mage, varit rädd och längtat efter sin mamma. Där fick han ligga i sin säng och dö helt ensam. JAG BLIR SÅ LEDSEN!!!!


Hur är en människa funtad om man dödar en TVÅÅRING?? Fyfan säger jag bara, det ska inte få hända!!! Jag lider så fruktsvärt med pojkens mamma, och med pojken som fick ligga där i sin säng och lida!


Foto: Peter wixtröm 


Ikväll tänder jag ett ljus för lilla Theo som fick avsluta sitt liv på tok för tidigt bara för att det finns idioter!


Ni kan läsa artikeln här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7771560.ab

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards