ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Johanna Mokvist - 10 september 2010 12:07

Jag gör väl som alla andra, laddar inför fredagsmys! Myset är säkert olika för alla. Mitt mys går i alla fall ut på att äta gott, mysa i soffan och bara njuta av att vara ledig i 2 dagar.


Är hemma för lite lunch, ska sen tillbaka till skolan för 2 timmars religion. Lagom segt såhär på fredagen. Det är bara att bita ihop! Sen ska jag hämta min lilleman, vad dagen sen har att ge visar sig!


Har haft matte nu i skolan i 3 timmar. Och oj vad mycket jag fick gjort, det kändes verkligen bra, den här delen av matten är lätt!


På vägen hem mötte jag en häxa! ;)



Snart dags för lite Monopol tycker jag. Eller vad säger fam. Sandnell och Lagerstedt? ;)  Ett bra Lördagsmys!

Av Johanna Mokvist - 10 september 2010 08:15


Idag fick vi sovmorgon. För länge!! Numera ställer vi aldrig någon klocka för Lukas är som en liten väckarklocka. Oftast öppnar han sina blå omkring 5.15 MEN, idag ville han minsann sova till klockan 7! Dagisdags vid 7.45 Det blev lite småstressigt må jag säga.


* Först ska han mysa lite i sängen, och en annan måste sitta på golvet brevid honom!

* Sen vill chefen ha välling

* Bjöjbyte och kläder ska på

* Pingudags och dricka upp den sista vällingen

* Borsta tänderna och tvätta av sig lite

* På med alla ytterkläder


Och mellan där ska ju även JAG hinna göra mig i ordning.. Och det är ju då ingenting han uppskattar. Han vill nog helst att hans mamma ska gå omkring och se ut som ett vrak! :) Men vi hann i alla fall!


Själv har jag snart lite matte i 3 timmar. Lektionen på fredag är den bästa! Då är jag på "loftet" som det kallas. Där får man vara om man vill ha lite extra hjälp, och samtidigt få poäng för det. Toppen tycker jag! Påtal om matte, vi fick tillbaka våra skrivna prov redan igår, jag fick godkänt! Så nöjd! Godkänt är som ett MVG för mig!


      


Och för att byta ämne.. Som bilderna kanske berättar!

Lukas hatar verkligen grönsaker, han vill absolut inte ens smaka.. Så min fråga till er som har barn, äter de grönsaker?


Haha, nu kanske någon tror genom att titta på bilderna att vi bara serverar broccoli till Lukas. Det är i själva verket M´s tallrik innan maten ligger där :)


Skoldags!


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards