ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under augusti 2011

Av Johanna Mokvist - 26 augusti 2011 09:15


Härligt morgonbesök i hallen!


 

Av Johanna Mokvist - 26 augusti 2011 07:49


Klara gosar i sin wrap som mormor har stickat. Så fin och gosig!

En till är "beställd", denna gång i rosa och röd! Hon är för duktig min mamma!


 

Av Johanna Mokvist - 26 augusti 2011 07:38

Ja, vad säger man... Vi fick ta vårat pick och pack och stolpa hem igår kväll. Jag var som ett psykfall kan jag säga! Lukas ville inte sova, var ledsen, Klara gallskrek värre än vanligt. Tillslut gav jag upp, och insåg att någon övernattning hos mormor inte skulle gå! Så när klockan visade 21.30 gick vi hem! Ingen herrmiddag i världen är värt allt det bestyret som var igår kväll!


Lukas är hemma frå dagis idag, vi ska mysa ordentligt nu på morgonen och sedan gå ner på stan. Efter lunch blir det busbesök hos Mia och Julia.


   

Lite mysigt var det igår i alla fall! Innan kaoset bröt loss!

Av Johanna Mokvist - 25 augusti 2011 16:34


Nu är jag och barnen hemma hos mormodern! Lukas är ute och klipper gräset med mormor, Klara ligger såklart och sover i min famn.. Snart ska vi väl äta lite mat, och sen är kvällen snart här, och det blir skönt!!


Innan vi gick hit var vi på bvc, Klara väger numera 4900 gram och är 57 cm lång. Det går undan och hon följer sin kurva perfekt. Precis som bror sin ligger hon över "normalkurvan" och är en stor tjej!


Själv känner jag mig lite lätt nedstämd. Jag borde vara den lyckligaste i världen som har två, fina och friska barn. Istället känns allt tungt och jobbigt. Lukas är så himla trotsig mot mig, jag känner inte igen min pojke. Allt beror ju såklart på att Klara numera är en del av familjen. Det är svårt att handskas med, men jag vet ju att det är en tid som kommer att gå över tids nog! Gäller bara att "rida" ur stormen.


     

Lukas hemma hos mormor i våras!


Tips på hur man tampas mot trots tar jag gärna emot, när det också är ett småsyskon inblandat!

Av Johanna Mokvist - 25 augusti 2011 08:46


Natten har varit mindre bra, Klara har inte gjort annat än att äta/snutta. Hon var go och glad när det var dags att vakna iaf, och hur mysigt är det inte med en glad bebis?


Lukas är på dagis och busar av sig, och här sitter jag med en mammakär bebis i famnen. Snart ska vi bege oss till skolan för att träffa underbart folk och dricka kaffe!


I eftermiddag tar jag och barnen väskorna och går till min mamma, vi ska sova där inatt för M ska ha herrmiddag här ikväll, så vi flyr kan man säga! Ska bli spännande att sova där själv med barnen.... Lukas vill sova i Alexanders soffa säger han, så det lär bli så!


 

En solstråle vid frukosten! I den fina klänningen hon fick av Ellinor.

Glöm inte att vara med i tävlingen! Än så länge är det 10 stycken som är med! Var det Du med, även om ni inte har barn. Perfekt present till någon med kids!

Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 13:23


Herregud vilket liv det kan vara på en liten person på 2½ år!!

Efter att vi hämtat 2½-åringen på dagis gick vi till konsum för mamman i huset (jag!) var så sugen på bananer. När vi kommit halvvägs till affären ville 2½-åringen bli buren av mig.


2½-åringen: "Mamma bäääääääääääär mig!!!" (gnällig ton)

Mamman: "Nej, jag kan inte du är för tung gubben!"


Resultatet: 2½-åringen ligger ned på marken och gallskriker: "bär mig, bär mig, bär mig, bär mig, bär mig!!!!!!!!" ( med en väldigt SKRIKIG ton).


Där låg han sedan i ungeför 10 minuter och skrek samma sak o vart annat. Själv stod jag och väntade på bättre tider..


En något lugnare pojke! 2½ vecka istället för 2½ ÅR! 




Hur det lät här hemma när det var dags för middagsluren går inte att beskriva med ord, det måste ses och höras.

Du vet ju på ett ungefär hur det låter Emma! (stackarn fick uppleva det igår vid middagsluren).


Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 09:32


Busbjörnen finner du allt från babyprylar till leksaker. Utbudet är stort, och priserna är låga!

Nu har du chansen att vinna ett presentkort på 200 kronor som du kan shoppa valfria varor för!


Tävlingsreglerna är enkla och alla kan vara med och tävla!


" Jag är med och tävlar om ett presentkort på

200 kronor från Busbjörnen hos Johanna"






För en vinstchans (obligatoriskt):

  • Gå in till Busbjörnen & välj ut vad du skulle köpa om just Du vann.
  • Berätta också varför du skulle välja just det du väljer.
  • Lämna ditt namn & mailadress samt ev bloggadress.

För en andra vinstchans:

  • Gör allt ovan och sedan;
  • Länka till Busbjörnen och denna tävling i din blogg med hjälp av tävlingsbild och kursiv text.
  • Lämna ditt namn, mail- & bloggadress.

                             Tävlingen avslutas den 11 septemeber, klockan 20.00

                                                  




                                                  


Av Johanna Mokvist - 24 augusti 2011 09:04


Igår cyklade jag och Lukas till Värmbol för att köpa en viberande babysitter till vår lilla gaphals. Tydligen ska dessa babysitters vara en gåva från ovan till föräldrar vars bebisar skriker mycket.


Det var mycket intressant att cykla med den i cykelkorgen. Jag fick sträcka på mig för att kunna se framåt, och gissar på att det såg roligt ut för folk som jag passerade. Lukas tyckte att vi var tokiga som cyklade med den i cykelkorgen, och skrattade hej vilt!


Väl hemma testade vi den på stört, och visst var den lilla gaphalsen nöjd! Hon satt i den ett bra tag och smålog och "pratade". Hoppas det håller i sig! Ska testa den lite senare igen när hon är vaken.



En fundersam Klara som gav babysittern ett mycket väl godkänt betyg! 



Vi stanna också till på ett annat ställe och köpte en begagnad Polarn o pyret jacka som Lukas ska ha i vinter. Den var hur fin och fräsch som helst, och jag är nöjd just eftersom den kommer från Polarn o pyret. Lukas få posera lite ikväll så ska ni få se kapet!




Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards