ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 1 oktober 2010 21:27

Dagen börjar lida mot sitt slut, även den här dagen har susat förbi. Jag hämtade Lukas redan efter 11 snåret idag. Vi lunchade lite, tvättade och han sov en liten middagslur. Jag roade mig, som ni kan se i tidigare inlägg med att pyssla med tillbehören till söndagens utställning. När lilla L vaknade tog vi bussen till värmbol. Lukas var överlycklig och visste inte riktigt vart han skulle göra av all glädje där på bussen. Han skrattade, busade och var allmänt go!


I vilket fall så resulterade bussresan senare i ett 3 meter långt burskynke! Malin var hur duktig som helst, och jag tror att det kommer bli kanoners! Barnen busade (slogs om samma leksak)! Ju mer klockan tickade på så droppade även Marcus, Elin och Isac in, senare också pappa M. Senare blev vi bjudna på mat. Grillat, strips, sås och sallad. Gudomligt gott var det. Barnen blev bjudna på pannkaka.


vi for hemmåt ganska tidigt eå Lukas var tröttmössa. Han somnade nästan samtidigt som han traskade omkring. "Sovaaa" sa han hela tiden så han var verkligen trött! :)


I morgon väntar en massa bestyr. Lugn på helgen, vad är det? Så fort klockan är 10 ska vi befinna oss uppe vid djurmagazinet för att inhandla det sista för utställningen. Sen är det bad av katter som gäller hela dagen lång! ;)


 


 


 


 



Härlig kväll men nu vänter sängen. Jag är trött!!

Av Johanna Mokvist - 1 oktober 2010 13:31

Här får ni en bild på vad jag har fixat i hop under eftermiddagen. Har klippt, mätt och klätt in en skumgummidyna med ett vitt, ulligt tyg. Har även klätt om katternas korg med samma tyg som burskynket ska ha. Blev ganska nöjd faktiskt! Rosa och vitt kommer passa mina ulltussar galant!


Här blir det mysigt på söndag! 

Av Johanna Mokvist - 1 oktober 2010 08:19


Idag var Lukas lika överlycklig som igår när jag lämnade honom. Hans bästis, en liten tjej som är mer en ett halvår äldre än honom mötte honom i dörren. Så himla gulligt att de har blivit så bra kompisar, de kramades och började genast busa. Dags för fotografering då på dagis, hoppas att han ska "sköta" sig och le fint på bilderna :) den stora frågan för mig är snarare hur det ska gå för honom att sitta still utan att bli sur. Dock ska det ta gruppbilden ute, det tycker jag var lite tråkigt faktiskt.. Men det blir nog kanon!


Snart är det dags för 2½ timmes matte. Sen hämta Lukas på dagis, hem och äta, tvätta och slutligen ta bussen till Malin och Linnéa. Hektisk dag som vanligt!


Nu ska jag koka lite kaffe som jag kan ta med mig till skolan. Tjing!


 

Tycker Ni att Lukas ska bära fram Poqita på utställningen på söndag? ;)

Haha, nej tror inte det!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards