ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 24 oktober 2010 18:54

 


”Jag tävlar hos Carolina om en valfri Doptavla från Made By Snöstjärna

Av Johanna Mokvist - 24 oktober 2010 16:13

.. står på kvällens meny. Snabbt och enkelt! Ingen deg, utan hönökaka som "botten". Supergott, det kan jag rekomendera er alla. Lukas tycker att det är smasken. När lillen lagt sig blir det först "Ensam mamma söker" och sen filmen "Farsan".


Pigg jag är nu då, varför ska det alltid vara så att man piggnar till på sena eftermiddagen? Jag och Lukas diggar lite musik här hemma, han är en rackare på att skaka rumpa min lilleman :)



Min gosunge när han skakar rumpa. Här 9 månader!  

Av Johanna Mokvist - 24 oktober 2010 14:33


Regnigt väder, huvudvärk och trötthet. Som laddat för en lat dag. Lukas ville såklart bara sova i 1 timme nu på luchen. Tummen ner, jag som ville vila. Pappa M är och tränar, och det kan ju ta ett par timmar! Laddar upp med en kopp kaffe, kan behövas då Lukas är tjurig som bara den idag och har en  ljudnivå som är ganska hög...


Nu blir det lite mellis sen får den lata dagen fortsätta...


   



Vad gör ni idag?

Av Johanna Mokvist - 24 oktober 2010 09:53


Traskade över till Emma igår runt 6-snåret, kom dit, vände dirket när jag kom på att jag glömt min väska hemma. Så typiskt mig att glömma någonting hela tiden, vart jag än ska.


Borta hos Peter sen var det en hel del okända männiksor. Enligt mig var alla uppdelade och det var inte dirket en toppenfest. Jag hade noll partylust kände jag. Jag vandrade hem vid 11-tiden. Eller ja, först gick jag hem lite tidigare men kom sen på när jag nästan är hemma att jag glömt väskan IGEN! Sen tog det 5 år innan jag fick väskan också eftersom att porten upp till Peter var låst..


Nu sitter jag har och gosar med Liña. Pojkarna är i badhuset idag igen. Inte konstigt att Lukas är som en fisk i vattnet. Jag ska fundera ut vad vi ska äta till lunch också.. :/


Annars mina vänner, blir dagen lugn!


Bjuder på lite bilder så behöver jag inte skriva mer! :)


           


Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards