ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 6 oktober 2010 19:19

Vilken dag!! Säger så ganska ofta tror jag, men då är det så det är!


Vi har just haft främmande här som har firat M på sin 27-årsdag. Lukas blir helt vild och galen, han är mer i luften än på marken. Ljudnivån är hög och alla pratar samtidigt. Mitt där i mellan springer jag omkring och serverar folk på diverse saker. Smörgåstårta, kladdkaka med grädde och kaffe har vi moffat i oss så det står härliga till. Lukas har ätit det sistnämnda i massor!! :O


Lukas sover nu, och jag ska ta ett bad innan kvällens Greys Anatomy som har säsongspremiär ikväll. Det ska bli skönt, och avkopplande!


Bjuder på lite bilder i vanlig ordning.


 


 


     


Ha det!

Av Johanna Mokvist - 6 oktober 2010 10:50

Nu ska inte katterna behöva vara hungriga på ett tag! Denna sabla kattmat är ju inte billig heller, 599 kronor för 10 kg. Visst, det kanske blir billigare än att köpa sådan där skräpmat på 1 kg 3 ggr i veckan.. Det är i vilket fall helt klart värt det, deras pälsar blir mycket bättre, fäller mindre, både kiss och bajs luktar mindre osv. Jag skulle aldrig kunna ge mina katter sådan där skräpmat som finns i på tex Willys.. Men alla är vi olika! ;)


Förresten.. Titta in på *S Vrethagens!!! <----- Klicka!

Där finns Liñas syster. Fortfarande till salu, och så gudomligt vacker!


Syns det att Emelie är glad över att ha sitt körkort? ;) 



Av Johanna Mokvist - 6 oktober 2010 08:22


Börjar med att säga grattis till pappa M som fyller 27 år idag!


I eftermiddag blir det kalas med smörgåstårta och kladdkaka. Behöver jag säga att det kommer bli en stressig dag?


Lukas blev överlycklig när han kom till dagis idag, full av bus och struntade i sin gamla mor.


Igår fick lilla herren måla med vattenförger för första gången, vilket uppskattades väldigt mycket. Jag slänger upp ett par bilder så får ni se sjäva! :)


 


Behöver jag nämna att det var vattenfärg i hela köket sen? ;) 



Sen får ni stå ut med en till bild som jag tog på Lukas i morse innan vi cyklade till dagis. Hittade honom i soffan med alla snuttar, Kicki och Ninen övanför huvudet. Han myste på som bara den! :)



Nu ska jag ta en kopp kaffe innan det är dags för lite matematik!


Bye! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards