ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 25 oktober 2010 19:46


Jag lagade tidigt middag idag så att vi skulle kunna hitta på någon under eftermiddagen. Så efter att vi mättat våra magar tog vi bilen mot familjen Sandnell. Lukas och Linnéa skulle vara allt förutom sams. Högnivån var ganska hög kan jag säga.. När vi väl sa att vi skulle åka hem hör vi hur barnen nästan kiknar av skratt från lekrummet. Sen var buset igång, så vi åkte hem lite senare än vad vi skulle. Svea var bara gosig och sov i min famn några gånger.


När vi åkte blev det både pussar och kramar mellan Lukas och Linnéa! Sötare busungar får man leta efter! Isac får vara med i gänget också såklart!!


       


   


Båda Lukas och Linnéa vill ha "Ludde-boken" 

 

Tror Ni kan gissa vem som "fick" den!



 


 

"Om blickar kunde döda...." :)


Nu kommer snart min kära granne över på lite måndagsmys. M ska precis cykla iväg och spela innebandy!


Ha en trevlig kväll!

Av Johanna Mokvist - 25 oktober 2010 11:34


Nyss ätit lite luch, fick bli pizzan som blev över från igår. Riktigt mumma!

Lukas ville inte riktigt släppa taget om mig på dagis, ledsen liten pojke blev han. Hoppas han har det bra nu i alla fall. Jag ska snart till skolan för att ha många timmars matte.


I morse hjälpte Lukas mig att diska. Det är en favorit sysselsättning för honom. Fast diskar vet jag inte om han gör, han blöter mest ner hela köket och sig själv! :) Han är för go när han står där på stolen och häller och donar med vattnet i olika skålar och glas.


   


Ha en bra dag vänner!

-6

Av Johanna Mokvist - 25 oktober 2010 07:27

God Morgon Måndag!


Idag är det kallt ute, det ser jag genom att titta ut och på termometern som visar -6 just nu! Det blir till att ta på Lukas overallen idag igen när vi ska traska till dagis. Själv måste jag lämna in min jacka på kemtvätten. Den är vit, eller har varit vit så nu ska den få bli det igen innan jag anväder den.


Vi kan lata oss den här morgonen för dagisdags är det inte än på ett par timmar, likaså skoldags. Lukas springer omkring med benen fulla av bus, medan en annan är trött.


Får nog vara dags för första koppen kaffe nu, sen som Tina alltid tycker att jag säger : sparka igång dagen! :P



 

Någon får i alla fall sova!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards