ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2010 21:28

 

”2 stycken vinner varsin blå eller grön Drink All Around Cup från Bambino hos Carolina

Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2010 19:30


Dagen börjar lida mot sitt slut. Dagen har faktiskt varit otroligt bra, utan det minsta gnäll från lillemannen. Sådana dagar är guld värda!


På förmiddagen åkte vi bort till gamla Scania, Martin skulle leka med sin radiostyrda bil tillsammans med P och M. Lukas lekte glatt med Linnéa och Isac. Eller ja, leker vet jag inte om de gör, men nästan! =) Kallt var det, öronen var som isbitar på mig så vi blev inte långvariga.


M åkte till Skavsta vid 3-tiden och nu sitter han på planet påväg till Italien. Där är det 25 grader. Lite skillnad mott här med 5 grader. Hoppas att han kommer ha det bra, vi saknar honom redan!


Jag och Lukas tog i alla fall bussen mot Vingåker. Elin berättade att de fått in Polarn och pyret kläder på Factory outlet. Galen som jag blivit i dessa kläder så var jag ju bara tvungen att åka dit. Bussresan var kul, i en kvart. Sen tyckte Lukas att det blev lite tråkigt, men lika glad för det.  Likaså inne på Factory var han på jordens bästa humör så jag kunde kolla runt riktigt ordentligt. Med hem fick jag med mig 3 par mössor, ett par vantar och 2 tröjor till Lukas, allt från polarn och pyret. Gick även in på de andra butikerna som finns där, så lite ljulyktor fick följa med hem också.


Nu sover min lilleman efter en toppendag. Jag ska kika på "Ensam mamma söker". I morgon väntar skola och dagis. Och efter det ska jag och Lukas åka tåg till Norrköping!


Nu får ni stå ut med en bildbomb också!


 


 

Testar en av nya mössorna!


     


 



Mysdag!!!

Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2010 13:34

 

"Jag är med och tävlar om ett presentkort

värde 500:- hos Okidoki barnkläder & Damkläder
Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2010 13:25

Det lönar sig VERKLIGEN att tävla på bloggar. Nu vann jag yttligare en tävling. Ett pressentkort på Kidsonly på 500 kronor!! Barnkläder finns det där, och det tycker ju jag om att shoppa till min prins så det är ju kanon!


Min höstmisse nr2! <3 




Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2010 08:27

Igår ringde min mamma och var i lite chocktillstånd. Hon hade under dagen varit på hundutställning i Strängnäs. I bilen hem var de tre stycken. Min mamma, Fia och en kompis till Fia som körde. Min mamma och Fia hade somnat till lite som jag fattade det. Han som körde började känna sig trött och hade bestämt sig för att stanna intill kanten en stund lite längre fram. Han hann inte göra det, istället somnade han vid ratten. Min mamma vaknar av att bilen far åt alla möjliga håll och ljudet av grus som susar under bilen samt Fias skrik! De har alltså åkt nedför en ganska brant slätt, hamnat på högkant och tagit många stolpar längst kanten. När han sen har fått mer eller mindre kontroll över bilen igen så kommer de upp på vägen och hamnar på fel sida av vägen. En bit fram är det två cyklister som har sett alltihopa. Enligt dessa cyklister hade de verkligen haft änglavakt då det hade sett ut som att bilen skulle ha voltat rakt ner för den branta backen. Och det i över 90 km/h skulle nog inte ha slutat bra... :( NU var det bara bilen som fick ta smällen, den är tydligrn bucklig och väldigt repig. Sen var såklart alla väldigt chockade, och det kan man ju förstå!


Man ska verkligen uppskatta varandra, och ta vara på varandra medan man har varandra! Vet inte vad jag hade gjort om min mamma och Lukas mormor had blivit skadad eller till och med dött...


 

Av Johanna Mokvist - 10 oktober 2010 07:44

I morse lät Lukas sin gamla mor sova till kl 7! Så glad man blir när man tittar på klockan och ser att den är mer än klockan 6!


Nu dricks det kaffe och välling. Vi ska strax gå ner till tvättsrugan och hämta upp tvätten som vi lät hänga över natten. Annars blir nog inte de som har tvätt snart så glada! ;)


I eftermiddag när Lukas har sovit funderar jag på om vi ska ta bussen till Vingåker och Factory outlet.. En fågel viskade i mitt öra att det finns polarn och pyret kläder där! Och eftersom att Lukas älsar att åka buss så blir det ju kul för oss båda två!


 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards