ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 21:35


Mmmmmm, med dessa härliga muffinsformar kan man baka mycket mumsiga mufins. vad mycket skojigare det blir att äta muffins när de har fina formar.


Eller vad säger ni?


Undrar när de sa invigas då? Får bli till helgen tror jag!  

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 21:24

 


    Jag tävlar hos Livsresan om valfri bok från O-Råsa!

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 21:12

 


”Jag tävlar hos www.sessanochprinsessan.com om valfritt Katvig plagg från Kidelin:se

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 21:05

 


Jag tävlar hos tiobarnsmamma om en presentkort på 250kr från Hej Baby.

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 20:57

  

Var med & tävla om ett valfritt paket namnnappar från namnnappen.se!

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 20:09

Nu är jag och Lukas hemma efter en heldag i gamla hemstaden Norrköping. Tågresan var som en dröm för Lukas. Han var i eld och lågor och ville inte alls gå av när vi väl var framme :)


Med oss hem har vi fått lite kläder, muffinsformar och ett glatt humör, Åt mat gjorde vi också, pannkakor såklart. Det var vad Lukas ville ha.  Tågresan hem var minst lika kul, dock var min lilleman trött efter dagen. Nu sover han sött, och jag vill göra detsamma känns det som.


Det får bli ett par bilder istället, är på tok för trött för att skriva! :)



 


 


   

Det fick bli en kanelbulle i väntan på tåget för att hålla den unga herrn sysselsatt! :)


   



 

En kopp kaffe fick det bli innan tågresan hem! Suddig bild, men har man bråttom så har man!


 

En nöjd med trött pojke påväg hem till Katrineholm igen!


Gonatt på er! Snart iaf =)

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 11:35

Mmmm, pannkaka! Trots att det inte är Torsdag Emelie! ;)


Stressa i sig mat och sen till skolan igen. Gäller att varva ner så gott som det går. Kommer ofta på mig själv att stressa något så otroligt mycket. Inte bra!


Dessa kläder alltså, jag är helt såld på dem. Kan någon se till att få en liten flicka, tex Poyan och Malin. Så jag har en anledning att köpa dessa gudomligt söta flickkläderna till en bebis!


    Bilder lånade från KappAhl.se


Kan tilläga att kläderna är tusen gånger sötare i verkligheten!

Av Johanna Mokvist - 11 oktober 2010 10:30


Vad tiden går! Klockan är redan halv elva... Jag skulle vilja ha längre dagar, eller att timmarna gick lite långsammare. Kanske inte jämt, men ibland när det behövs och är till nytta. Jag har just lämnat Lukas på dagis, han var jätteglad. En stund.. De var precis påväg ut när vi kom, så jag satt på honom hans överdragsbyxor och då kom han på att han skulle vara kvar, då kom tårarna på honom "Maaaammmaaa"! Hoppas att det går över lika fort som han kom på att jag skulle gå. Blir ju i alla fall en kort dag, hämtar honom redan vid 2 tiden. Innan det är det dags för lite matematik.


Det där badet jag skrev om hann vi med. Skönt var det, men inte lätt att få plats där i badkaret med alla leksaker som badade med oss! Sen kom grannen Emelie över på en kaffe. Mycket kaffe blir det visst!


Nu ska jag plocka lite här hemma innan jag far iväg till skolan!


 

Nybadad och gosig i badrocken!




Det var mycket gos i morse. Här ska han ha alla snuttar huvudet!? 


Skola!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards