ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 15 oktober 2010 21:14

Mmmm, fredagsmys på hög nivå. God mat, rött vin med smak av hallon och soffläge. Vad mer kan man begära? :) Idol går på tv och jag njuter av lugnet. Blir tidigt i säng ikväll trots att jag har skööööön sovmorgon i morgon. Som jag ska sova, minst till klockan 9! Fast, varför blir det alltid så att när man väl får sova vaknar man tidigt och är pigg?


Har som jag skrev förut lagat en ny maträtt idag som heter Fläskfilé Provencale. Fläkfile med potatis samt egengjort vitlökssmör. Allt tillsammans och skjuts in i ugnen. Smakade bra må jag säga, och tillsammans med det röda vinet blev det en perfekt kombination! Ja för mig då, M drack vatten... I ett nalle Puh glas! :/


Maten i ugnen... Mmmmm!


 

Redo att ätas...Där ser ni också vinet, och vattnet.....



Sov gott på er! 

Av Johanna Mokvist - 15 oktober 2010 17:36


Vad tycker ni om den nya bilden? Den på Lukas som är över alla inlägg.. Visst är det lite höst över den i alla fall?


Pojkarna är iväg och handlar lite mat, jag stannade hemma. Mitt humör är inte riktigt bra känner jag.. Hmmm..


Nu tar jag i alla fall helg, vad vi ska göra får vi se. I morgon kanske det blir lite hoppis & skuttis på förmiddagen, vore ju trevligt! :)



Ha en skön helg folket!


En fundersam Lukas i Thailand förra året.. 



Av Johanna Mokvist - 15 oktober 2010 12:31

Sitter och tittar igenom gamla bilder i hopp om att hitta en bra nya bild att ha som header.. Svårt är det! Vill hitta en fin höstbild som Lukas är med på!


I vilket fall, jag och M pratade här om dagen att jag vill att Lukas hår ska växa ut lite för nu är det så kort (efter att jag friserat honom). Och nu hittade jag en bild från när vi var i Thailand i vintras, och vad mycket hår han hade då! Sötnos, nu ska det sparas!! Ser också att den lilla herren har fått mitt oraka hår! När man tittar på den här bilden ser man att han inte är bebis längre också :( här har man ju massor av bebishull på sig! Nu är han som en liten sticka!


Kortet är taget med dålig kamera på ett halvmörkt hotellrum :) 

Av Johanna Mokvist - 15 oktober 2010 11:52


Kom just hem efter en mycket intressant mattelektion som bestod av allt förutom att räkna. Härligt är det när man har roliga och trevliga "klasskamrater"! Nu har jag i vilket fall beställt två korvar till jul, en med vitlök och en med kryddig mix! ;) Kommer bli kanon! (ingen som inte var där förstår inte!)


Nu ska jag äta lite lunch, sen är det dags för dagens sista lektion. När jag har hämtat min lilleman sen ska vi handla inför kvällens mat. Ska testa på något nytt som faktiskt verkar vara väldigt smaskigt. M kommer hem senare idag så jag får ha Lukas för mig själv i eftermiddag.


Mina korvar kommer se mycket mer eleganta ut! 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards