ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2010 20:43

Så var kvällen här.. Seg dag har det varit, men har hunnit med en hel del. M har varit i Borås hela dagen och kom hem vid 19. Sen for han genast iväg på träning med Marcus. Lukas sover sedan en timme tillbaka så nu är det lugna gatan här.


Precis när vi skulle äta middag tidigare idag kom Emelie förbi en sväng, sen kom även Emma och Jessica. Emelie traskade hem medan de andra tjejerna stannade på lite fika. Jag stod för kaffe/tea och Jessica för kanelbullarna! ;) Lukas åt bulle med god aptit och var på väldigt bra humör där ett tag. Spexade sådär på hans eget lilla vis och var allmänt tokig och tjatig på Emma "Mimma", snacka om att älska henne!


Mer orkar jag inte skriva, men jag bjuder på en liten (stor) bildbomb istället.


När "Mimma" kommer hit så leker jämt hon och Lukas tillsammans!


  Kattälskare ut i fingertopparna! (Som mamman sin då) ;)


  Bullälskare också för den delen. Vi tackar Jessicas mamma för goda kanelbullar!


Lukas avslutade kvällen med att göra de saker han tycker allra mest om. Nämligen: Titta på film, mysa med snutten och leka med katterna! :)


Nu säger jag GODNATT! 



Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2010 20:40

 

”Jag tävlar hos Carolina om 4 st retro-haklappar från Rarabarn.se

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2010 20:35

 


”Jag tävlar hos Carolina om ett valfritt sugrörsglas och en valfri skål från
O-råsa

Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2010 10:27

 

Min ståtliga och vackra vita flicka!


Nu är utställninsblanketter i fyllda och redo att skickas! Nästa utställning blir i Götebord den 4;e december. Kan som sagt inte motstå att åka dit, främst för att vi ska bo hos Sylvia och få träffa alla hennes pälsbollar igen som Poqita är släkt med.. Ska bli SÅ KUL! Jag kan knappt bärga mig, och längar som bara den..


Nu måste jag bara hitta ett nytt underlag till katterna att ha i buren. Det jag hade nu ät ju väääldigt vitt, och fint. MEN Poqita ser lite gulaktig ut när hon ligger på det och det är inte bra.. Förslag på vad som kan passa till den rosa skynket och som framhäcer mina prinsessor?




Av Johanna Mokvist - 4 oktober 2010 10:19


För ett par veckor sedan fick jag en rabattcheck från Hemtex på 70 kr. I Lördags var jag där för att handla upp den lila slanten. Fastande genast för en blå, mjuk myskanin till Lukas. Han är inte mycket för gosedjur, bara kossan Kicki. Men jag köpte den i vilket fall, den var svår att motstå och hade den perfekta formen för att kramas.


Lukas älskade den direkt, och nu ska den promt vara med honom när han sover och myser i soffan.


 


Gosigaste "Ninen" någonsin! Ser ni att den är formad så att den passar perfekt att lägga upp på axeln och kramas med den? :)        

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards