ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2010 17:52

Rätt hade jag! En till liten bebis har kommit till världen idag! Poyan och Malins bebis nummer två, och Linnéa har blivit storasyster! Stort grattis till er alla, och välkommen till världen lilla sötnos!


Kom på förut att det är min turdag idag. Sen många år tillbaka så har det ofta hänt bra saker den här dagen, 19 oktober alltså. När jag kom på det fick jag den där magkänslan att det var bebis på g, skickade iväg ett sms till Malin. När jag inte fick ett svar så förstod jag att jag hade rätt!


GRATTIS! Ska bli härligt att få träffa nykomlingen och få lukta på lite bebbe!


Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2010 12:26

Nu är jag NYFIKEN!


Jag fick en känsla förut, och verkar som att det stämmer!


Ååååh, myspys! Vad  nyfiken jag är nu!

Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2010 10:39


S*Little L's H-kull
från vänster: Honesty, Humanity, Hope, Harmony (Poqita), Humble .


Helt underbara!

Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2010 10:00

Snart har ett halvår passerat. Som jag saknar mina två pälsbollar som inte längre finns i livet!



   

Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2010 09:20


Idag står svenskaprov på schemat. Vi har tidigare fått en välja en valfri artikel ur en tidning som vi idag ska skriva ett referat av. Inte så svårt tycker jag, och ganska kul. Min artikel är intressant tycker jag, den handlar kort och gott om att vi styr våra barn in i olika könsroller.


Det som står i artikeln håller jag fullständigt med om. Jag tycker helt klart att man behandlar pojkar och flickor olika. Om en pojke slår sig och blir ledsen är det mer "Såja, ryck upp dig! Nu är det bra" Medan man med en liten puttinuttig flicka är mer tröstande och tillåter den lilla flickan att vara ledsen. Det är mycket det artikeln handlar om.


Nej, lång dag väntar så är nog dags för kaffekopp nummer två nu!


Vem har sagt att pojkar inte kan ha rosa på sig tex?




Grattis till Emelie också som har blivit moster för 5 gången! Mysigt värre!

Av Johanna Mokvist - 19 oktober 2010 07:28

Idag verkar inte vara min dag, dagen startade med att göra mig sur!


Lukas är i alla fall go! Grävmaskinen som var här i går är här nu med. Gissa vart han sitter? Sötunge där! Själv har jag just tagit en kopp kaffe.


Måste bara skryta lite, som alla föräldrar älskar att göra! Lukas blöja är numera nästan alltid torr på morgonen, han får då sitta på pottan och kissar alltid massor. Duktig kille! Pottan är kul, och han kan sitta där lite väl länge ibland.. Är det för att han är av det manliga könet tro? ;)


Nu ska jag duscha. Dagisdags kl 9 och innan det ska mycket hinnas med.


Herr Lukas i somras på Kolmården. Och så morbror Alexander såklart!



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards