ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 13 oktober 2010 19:34

God kväll allihopa! Om man kan skriva så! :)


Oj som jag och Lukas har myst ikväll. Bara han och jag. Ritat, lekt med traktorn, badat, gosat i soffan och diskat! Han är för go det lilla bustrollet. Men vem tycker inte det om sitt eget barn? :)


För ett tag sen vann jag en tävling där jag vann ett presentkort hos O-råsa. Jag fick hem sakerna jag valde att köpa idag. Bland annat fick det bli lite nya badleksaker till Lukas, han hade så dåligt av det. Jättesmidiga saker som flyter i form av ett hus man "bygger ihop", en bil, männiksor och några djur. Man kan också få dem att sitta fast på väggen om man har kakel. Det uppskattades mycket av Lukas, han plaskade på och lekte med det i en timme i badet.


Ikväll är det soffläge fram för tv;n som gäller.. Ska bli så skönt att ligga ned och bara rensa tankarna lite......


   



   

Kvällsgos i soffan med välling!



Av Johanna Mokvist - 13 oktober 2010 12:04

Är hemma för lite lunch. Jag är dum och tar aldrig med mig maten till skolan. Det ska jag nog börja med nu när det är så kallt ute som det faktiskt är. Inte ett dugg kul att flänga framåt tillbaka på cykeln då inte..


En lektion kvar, sen hämta hem min lilleman för lite mys med honom. Vi har verkligen haft fullt upp ett par dagar nu så det ska bli skönt med en "hemmadag" bara.


I natt kommer M hem. Dock väldigt sent så vi kommer inte att ses något idag. Blir nog egentligen inte förrän i morgon eftermiddag som vi ses då jag har tidig start i skolan i morgon. Vet en liten herre som kommer bli glad över att få träffa sin pappa igen. Mycket prat om pappa som är i flygplanet nu från lillmunnen :)




Tjo! 

Av Johanna Mokvist - 13 oktober 2010 06:44

God Morgon igen!


Blev som vanligt sen kväll för mig så idag är jag i vanlig ordning trött!


Var ju på föräldramöte igår, det gick bra. Fröknarna pratade väl mest om hur det fungerar där, alla deras mål de har med barnen osv. Sen fick ju även vi föräldrar chans att ställa frågor. Något som en förälder tog upp, som är en väldigt stor fråga är dessa sabla grindar. Hennes dotter har ett fåtal gånger "rymt" då pga att grindar inte varit stängda! Och dett gör mig, och många andra föräldrar upprörda. Varför bryr man sig inte om att stänga grindar efter sig när det faktiskt handlar om BARN? Jag vill inte att Lukas, eller något annat barn ska kunna rymma ut, förvinna eller kanske rent ut av bli påkörd där utanför på gatan. Jag tycker att det är alla föräldrars ansvar att vara noga med det, det är ju ett ansvar vi har tillsammans gentemot varandra och våra barn.


Stäng grinden även om du bara ska lämna ditt barn och gå genom grinden igen om 2 minuter. På den korta tiden hinner det hända mycket saker med ett litet barn om den kommer utanför grinden.


Jag och Lukas sitter och dricker våra morgondrycker nu :) kaffe och välling. Snart dags att göra oss redo för dagen. Lilla herren börjar redan kl 8 på dagis idag.


I eftermiddag ska vi bara ta det lugnt för en gångs skull. Bara vara hemma och mysa.. Lite städnig får jag nog klämma in också!


Nu ska det mysas lite innan dagen hoppar igång!


 

Stäng efter dig du lata förälder!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards