ettsmåbarnsliv

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2010 21:15

Ikväll är Emelie här och myser lite.. Eller ja, dricker te och tittar på Ullared. Nu sitter jag här och damen tittar på Svenska New York fruar. Liña är gosigare än någonsin ikväll och är på Emelie som en igel!


Fick just ett chockernade samtal gällande akvariet som står i Lukas rum, det pågår visst hemlighetsmakeri här hemma.... Hmmm :/


Nu ska jag vara social. När Emelie har gått hem sen ska jag läsa lite i svenskaboken, i morgon väntar prov. Sen ska det inhandlas lite alkohol inför lördagens bravader.. Ska bli trevligt att slira ut lite. Emma.e, du ska med va?


Just nu:


   


Gonatt folket!

Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2010 18:08

 


Dessa otroligt vackra "tavlor" kommer komma hem till oss i veckan. Det är en tjej som har gjort dem åt mig på beställning. Helt min stil, och väldigt unikt. Datum, tid, vikt, längd och allt det där är något man alltid kommer att minnas, men ändå väldigt fint att ha så här tycker jag.


Visst är de fina?!

Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2010 17:58


Där det finns grävmaskiner, traktorer, lastbilar eller något annat roligt fordon finns Lukas. Idag, till hans stora lycka var det en grävmaskin och lastbil precis utanför vårat köksfönster. Jag ljuger inte när jag skriver att han satt på stolen och tittade ut med ett stort leende i över en timme :) Då fick mamman mycket gjort i hemmet!


Full fräs har det varit annars. Pappa M är i Borås och kommer hem om en timme. Vi har tvättat, eller håller på och tvättar, skickat paket på stan och sen har även "Mimmi" varit här på en kopp kaffe mitt i allt stress. Jag lagade mat när hon var här, så social är jag!


Nu är vi klara med allt, och myser lite. Lukas tittar på Pingu och jag sitter brevid honom och sneglar lite. Ska snart springa ner till tvätten igen innan det är sovdags för lilla herren. Senare ikväll kanske Emelie kommer över igen för att umgås med en lite socialare mig!


   



 

Dagens middag fick bli något så lätt som korvstroganoff med ris. Snabbt och enkelt. Gott också för den delen. Lukas åt som 10 stora karlar!



Tjo så länge!

Av Johanna Mokvist - 18 oktober 2010 07:36

Idag har min lilleman namnsdag! Inget speciellt egentligen, bara lite mysigt tycker jag. Ska nog ta mig till busbjörnen och köpa honom någon liten bil eller dylikt efter skolan.


Idag fick jag sova till klockan 7. Bugar och bockar! Verkar som att han är inne i någon bra period nu när det gäller sovandet.. Bara att njuta medan det varar :)


Vi börjar klockan 10 idag så innan det ska det bara mysas. Jag har prov i matte idag, känns ju mindre bra... Hoppas det ska gå bra, jag nöjer mig helt klart med ett godkänt bara.


Nu ska jag dricka lite kaffe och mysa framför Pingu innan dagen ska sparkas i gång!



Lukas 7 månader.. 

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards