ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Mokvist - 17 september 2010 22:54

 


"Jag är med och tävlar om 500:- att shoppa loss för

Var med du med!
Av Johanna Mokvist - 17 september 2010 21:52

ÅÅh, vad kul! Jag har vunnit min första tävling på internet!! Ett par valfria byxor hos Me&I! Jag trodde väl aldrig att jag skulle vinna, men det gjorde jag!


Väldigt passande nu när jag var på me&i party igår och köpte en tröja! Nu blir det absolut fler tävlingar! ;)


Av Johanna Mokvist - 17 september 2010 20:19


Jag kan ju lka bra fortsätta med "dagens" när jag ändå har börjat! ;)

Fast när det gäller denna bild, så skulle jag egentligen kunna skriva "Årets vill inte"..


Lukas är verkligen en liten kinkpelle när det gäller att vara i knät hos andra som inte är mamma eller pappa!  



Av Johanna Mokvist - 17 september 2010 20:07


Ingen fotölj hittade vi som vi ville ha. Det fanns typ.. hmm, 3 stycken? Inget stort utbud med andra ord. Där emot så fanns det ju huuuur många soffor som helst. Var inte så länge sedan jag var där och suktade efter alla soffor! ;) Men idag var till och med Martin(?!?!?!) intresserad en soffa, helt i min smak och stil. Vi åkte hem och mätte lite, men självklart är den för stor i detta lilla vardagsrum där det redan står packat med grejer! :( Jag kommer aldrig bli av med den tråkiga och äckliga soffa vi har nu!! 


Nu har vi ätit, Lukas sover och jag ska ta mig ett bad och bara njuta. Bara ett glas vin som fattas :) antar att det blir sängen tidigt ikväll, för i morgon väntar nya äventyr. På kvällen kommer bror Alexander hit för att sova över, gissa om Lukas är glad? :)


Eftersom att det ingen soffa blir så bjuder jag på kvällens sötaste istället:


 

Nu väntar ett bubbelbad för min del!

Av Johanna Mokvist - 17 september 2010 16:48

Idag har vi som sagt varit hemma jag och Lukas. I morse kom vår älskade granne Emelie över på lite kaffe och bus innan hon for vidare till Sköldinge. Vi tog då en kort sväng ner på stan för att lämna åter lite grejer på bibloteket.


Efter en kort middagslur kom Emma och Jessica över på lite kaffe/tea. Lukas var lite småblyg för Jessica och tappade mer eller mindre sitt tal! ;) När tjerna vandrat vidare to vi cykeln ner på stan för att hämta ut ett paket, Lukas vinteroverall+vantar. Hur fint som helst!! Vi hann också med att åka i rulltrappan inne på kappAhl ett antal gånger, nya favoritsysslan tror jag.. Inte för mig, utan för Lukas! ;)


Nu har nyss pappan i huset kommit hem, med sig hade han en fin blombukett med vas! Inte varje dag man får det bara sådär! Pojkarna busar lite medan jag får andas lite! Snart blir det middag för Lukas, sen ska vi ta bilen upp till möbelmagasinet för att se om de har någon bra fotölj.


Kvällen blir sen lugn framför tv;n med god mat som min karl tydligen ska stå för ikväll!


 

Tjejerna!

 


   

Nu ska det ätas här i köket tror jag minsann!



Av Johanna Mokvist - 17 september 2010 07:09


Idag är Lukas och jag hemma. Han kom hem från dagis igår och var inte helt 100% frisk. Hostig och lite feber. Så dagen idag får bli en mysdag hemma med lite lugn och ro. Emma erbjöd sig att vara barnvakt men jag är så larvig och ser helst att jag eller Martin är hemma med honom när han är sjuk. Dock är det väldigt snällt att folk erbjuder sig att passa en liten sjuknäsa <3


Igår kväll var jag på Me&I party med Elin och Malin. Mycket fina kläder, men så väldigt dyra bara. Jag beställde en tröja, det fick räcka. Tycker faktiskt inte att de är SÅ fina så att de är värda de stora summorna. Elin och Malin hittade också lite till sina hjärtegryn.


Ska snart ta och hoppa in i duschen, sen får det bli en liten promenad uppp till Lövåsen. Ska handla lite smått inför helgen, samt gå förbi djuraffären för att handla kattsand. Annars blir dagen lugn.


en liten sjuknäsa igår efter dagis. Han fick ha sin sängmadrass på golvet för att kunna mysa. Alla hans mjuka vänner också med såklart.


En mindre vacker syn! I morse när vi vaknade hade Poqita bajs i hela pälsen baktill, Så duschen var det enda alternativet för henne!


Nu dusch, kaffe och mys med sonen!   

Av Johanna Mokvist - 16 september 2010 08:22


Det säger bara klick klick... Seriöst, vem kan motstå Polarn och pyrets fina kläder? Inte jag i alla fall. Har just klickat hem 2 tröjor till lillkillen i familjen.


   

Kort lånade från Polarn&pyret



Klick klick.. Mer shopping lär det ju bli kväll när jag ska på MeandI-klädparty. De har också fina barnkläder minsann!

Av Johanna Mokvist - 16 september 2010 07:03


Suck! Trodde jag skulle få vakna idag och må lite bättre, men ack vad fel jag hade. Idag rinner näsan ännu mer och det känns som igår. Gårkvällen kändes det faktiskt ganska bra, men det brukar väl vara så att man känner sig piggare på kvällen kanske.


Skola får det bli i alla fall. Vil inte missa för mycket matte om jag inte ligger inför döden. Herr Lukas sitter brevid mig och dricker sin morgonvälling. Med sig har han kossan Kicki och TVÅ snuttefiltar! Jag tar tillbaka det där jag skrev för några inlägg sedan att han aldrig får ha de när han inte sover.. Nu har han de ganska ofta här hemma, han har fått ett ännu större behov av sina mjuka vänner. Jag, eller vi känner väl att då får han ha det, hellre det än att vi ska bråka den lilla stund han är hemma om dagarana. När vi går ut får de dock stanna hemma.


Igår kväll somnade Lukas på stört när jag la hnom för natten. SÅ skönt! Kanske för att han inte hade sovit en blund på dagis igår? Bara han inte ska börja krångla där, det vore tråkigt. Sömnen på dagen är ju faktiskt viktig för hans lilla kropp och knopp.


Nu ska första koppen kaffe intas innan det är dags att cykla iväg till dagis. Idag får nog vantarna följa med! Brr...


Morgonens Lukas! 


Påklädning och tandborstning väntar!   Och kaffe :) 



Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards