ettsmåbarnsliv

Alla inlägg under september 2010

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 18:12


   

Jag tävlar om ett väskset till ett värde av 179kr + frakt från O-råsa hos Matilda.
Var med och tävla 
här du också!

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 18:07


 

Jag tävlar om ett valfritt gosedjur från Jellycat från Babylooba hos Matilda.
Var med och tävla 
här du också!

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 16:51

Turen till Norrköping blev inte så långvarig. Vi kom till Ingelsta köpcentrum omkring klockan 10. Väl där inne kikade vi runt lite, främst på skor till Lukas. Skor hittade vi, till båda pojkarna i familjen. Skorna till Lukas var skapligt dyra, av märket Vincent. Priset kändes dock ganska oviktigt då vi vill att hans små fossingar ska vara varma/torra i vinter! Jag hittade inga jag trivdes med så det får vänta lite. Vi käkade lite, sen var det meningen att Lukas skulle sova lite i vagnen, vilket han inte ville! Jag kan inte gå omkring och kolla i affärer och hitta något med en gråtandes/sur lilleman så vi tog bilen hem istället. Jag får helt enkelt ta min shopping en annan dag utan min minsta pojk! Kanske någon som är sugen på att åka iväg någon helg?


Här hemma har vi bara haft segisdag. Jag känner mig helt seg i hela kroppen, huvudet värker och jag vill inget hellre än att ligga i soffan. Nu blir det snart lite mat, sen är det säsongspremiär av "Ensam mamma söker" ikväll, ett program jag alltid har tittat på! :)


Bjuder på de få bilder jag tagit idag.


Spexaren själv! Grimaser är en av hans specialiteter :)


Inne i provhytten på Sisters. Lukas ville ta av sig sina byxor för att testa kläder :)


 

Alla soffor/sittplatser inne på köpcentumet var roliga att klättra på! Sötnos där!


Nu blir det visst lite mat! Lasange har pappan i huset lagat!    




Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 07:27


Nu är Lukas alla vinterkläder inköpta. Det fick bli märket Didriksson på overall, mössa och vantar. Ett bra märke med bra och tåliga kläder. Det stod mellan det och Polarn och Pyret. Vilket jag också tycker om... Jag måste vara den veligaste någonsin. I vilket fall ska vi ju till Norrköping idag, då kommer det bli ett besök på Polarn och Pyret. Känner jag mig själv rätt kommer det nog att inhandlas en eller två mössor där.. De har så många olika, fina mössor där. Och reservmössor lär ju behövas. Precis som en extra overall också skulle vara bra! ;)


 

Här över kan Ni i alla fall se de nyinköpta kläderna som ska pryda Lukas i vår förhoppningsvis kalla vinter!

Av Johanna Mokvist - 12 september 2010 06:55


Idag fick jag en liten skön sovmorgon av min son. Vi gick upp omkring klockan halv 7. När jag öppnade vår sovrumsdörr för att gå in till Lukas ser jag i min ögonvrå en katt, en SVART katt! Hmm, kliar mig en stund i huvudet och är alldeles snurrig av att nyss ha stigit upp. Inte har väl vi en stor svart katt?? Är vi kattvakt? Drömmer jag? Ja många tankar hann snurra runt i mitt huvud innan jag inser att vi har en oinbjuden gäst! Inte var katten i fråga speciellt blyg heller.. Tittade lite på mig för att sen mjaua. Kissekatten fick tacka för sig och fortsätta sin morgon ute.


Då är den stora frågan hur katten kommit in? Vi insåg ganska snabbt att det måste vara via brädan som går upp på balkongen (den som Jeenge och Ilysse hade) sen måste den trots nätet som sitter som berget ha lyckats mosa sig in... Det blir till att ha stängt fönster numera! Maten var också slut! Kan ju vara lite sisådär otäckt eftersom att våra kattdamer heller inte är kastrerade..


Nog om det, nu får det bli lite kaffe framför Pingu innan det är dags att ta tag i alla morgonbestyr för att sedan ta oss vidare till gamla hemstaden Norrköping...


Kram på er!

Av Johanna Mokvist - 11 september 2010 21:57


Idag har det varit en sådan där härlig dag!


Visst, dagen började mindre bra. Meningen var att jag skulle få lite sovmorgon men gick upp vid 8 i alla fall för att M glömt bort att vi hade tvätt. Fast å andra sidan är ju faktiskt klockan 8 sovmorgon för en småbarnförälder så jag är nöjd i alla fall. Jag och Lukas tog sedan cykeln ner till Friskis&Svettis för lite gympa, närmare bestämt Hoppis&Skuttis. Vi har varit på det förut för någa månader sedan och då uppskattade han det mycket. Idag gick det dock bara för en stund, sen började han utan anledning att storböla?? Inget hjälpte så vi fick trampa hemåt igen.


På eftermiddagen sen, efter det att Lukas hade haft sin sovstund på över tre timmar tog vi bilen ut till Hulta. Där fikade vi lite, busade ute i det vackra höstvädret och letade efter katten Acleia som Lukas älskar. Vi beslöt oss sedan för att stanna för lite middag, hemmagjord vegetarisk pizza. Mumsigt värre var det, till det fick jag mig ett glas rödvin. Härligt lördagsmys. Klockan tickade på och Lukas kom inte i säng förrän närmare klockan 9. Hoppas att det innebär att han sover någon timme extra i morgon.


Åter tillbaka till Hulta, så är det så himla kul att se hur mycket Lukas har börjat tycka om sin farmor och farfar. Han stuntar mer eller mindre i oss när vi är där, bara de som gäller. Många skratt har eftermiddagen bjudit på! Det är sådana dagar man lever för!


Nu ska vi sova, för i morgon blir det Norrköping för hela slanten. Vintergarderoben ska inhandlas, och även lite annat smått och gott. Om inte annat så är det mysigt att få en dagsutflykt med hela familjen innan den nya veckan startar.


En liten bus-Lukas innan läggdags ikväll. Han bjuder verkligen på sina största skratt och leenden.


Hoppas att Ni har haft en trevlig helg mina vänner!

Av Johanna Mokvist - 10 september 2010 12:07

Jag gör väl som alla andra, laddar inför fredagsmys! Myset är säkert olika för alla. Mitt mys går i alla fall ut på att äta gott, mysa i soffan och bara njuta av att vara ledig i 2 dagar.


Är hemma för lite lunch, ska sen tillbaka till skolan för 2 timmars religion. Lagom segt såhär på fredagen. Det är bara att bita ihop! Sen ska jag hämta min lilleman, vad dagen sen har att ge visar sig!


Har haft matte nu i skolan i 3 timmar. Och oj vad mycket jag fick gjort, det kändes verkligen bra, den här delen av matten är lätt!


På vägen hem mötte jag en häxa! ;)



Snart dags för lite Monopol tycker jag. Eller vad säger fam. Sandnell och Lagerstedt? ;)  Ett bra Lördagsmys!

Presentation


En virrig och småtokig mamma med kort tålamod till Lukas, Klara och Oskar. Bloggar om vår vardag och lite därtill. Här kan du läsa allt om spilld mjölk, gap&skrik, bus, trots, tokiga ord och också om en himla massa kärlek till tre små vilda barn. Med oss

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards